Pr3cis Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Har en RF-10001 BD, de fleste vet vel hva slags forsterker det er, så da sier jeg ikke mer om den. Det skal jo være en monoblokk, hvorfor er det det en monoblokk når det er to utganger på den? Alltid lurt på. Og så har jeg to subwoofere på 1200watt max, 400 watt RMS. De har dobbeltspole på 2 ohm. Hvordan skal jeg koble dette til forsterkeren for å få best lyd, og trekke minst mulig strøm? (husk på at disse høyttalerne bare er barnematen for denne forsterkeren) Hvis jeg parallellkobler blir det jo 1 ohm, men er det noe vits med 1 ohm, når disse høyttalerne ikke er så kraftige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Dette er en monoblokk med dual utganger (2stk) brukes til sub´er med dobbel spole. Ingen vits å parallell koble de ned til 1 ohm kan serie koble de i 4 ohm eller parallell og serie koble til 2ohm Lyd kvaliteten skal hvis bli dårligere når du laster sub´ene lavere en det de er orginalt Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Du skriver ikke hvilke suber du har, men den forsterkeren blir fin til de subene, seriekoble hver sub, og så paralellkobler du de sammen, og havner på 2ohm, og forsterkeren skal da levere 750watt i følge produsenten, men jeg tipper det er nærmere 500watt... Paralellkobler du alt, så havner du på 0,5ohm, og det tåler ikke forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Er ikke RF et merke som faktisk leverer MER watt enn det de opplyser da? Så jeg seriekobler hver dobbelspole og parallellkobler de sammen? Skjønner ikke hvordan man kan parallellkoble en seriekobling?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Du seriekobler spolene og parallellkobler subbene Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Er ikke RF et merke som faktisk leverer MER watt enn det de opplyser da? Så jeg seriekobler hver dobbelspole og parallellkobler de sammen? Skjønner ikke hvordan man kan parallellkoble en seriekobling?? RF gjorde vel kanskje det før, men ikke nå lenger desverre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Er ikke RF et merke som faktisk leverer MER watt enn det de opplyser da? Så jeg seriekobler hver dobbelspole og parallellkobler de sammen? Skjønner ikke hvordan man kan parallellkoble en seriekobling?? De kunne oppgitt mer watt enn de gjør, i forhold til andre fabrikater, men det gjør dem ikke. Et skritt i positiv rettning. Den dagen det kommer en skikkelig standard for måling og oppmerking blir en fin dag for oss brukere, Slik jeg ser det er effekt ikke helt det riktige i det heletatt. Skulle vært noe som er lettere å definere. Men det blir kanskje bare en slags ullen faktor. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Skal jeg koble sånn da? Men det er vel ingen forskjell om jeg parallellkobler spolene og seriekobler høyttalerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Eller sånn hvis jeg parallellkobler først, Står på denne siden at det er anbefalt å bruke denne ved dual coils, noe som jeg da har.. Shavano Music Online - Speaker Wiring/Loading Examples Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Det er berre å velge ein av tilkoblingene du har bilde av. Eg rekner ikkje med at det skal væra noken forskjell på dei 2 forskjellige tilkoblingene. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg