Gå til innhold

Motorbytte 190e - 300e?


larsaskogstad

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort noe slikt før, brukt 12v 3.0 liter motoren fra 300e og flyttet over til 190e?

 

Holder originale girkassa til den type effekt?

 

Er det bare plug n play med 300e motoren opp i 190e chassiet el er det mye mods som må til?

 

Noen som har erfaring med dette? har sjekket rundt ut disse 300 bilene får man jo billig som delebiler.

 

 

mvh l.a.

1992 Audi s4 2.2 turbo

1992 Mercedes-Benz 190e 1.8

x 1987 BMW 325i M-tech 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe prob dette.

netopp gjort dette selv (holder på enda da)

 

2liter kassa holder fint den. men vist du driver å herjer med den så gir det seg.

 

Trenger ikke å bytte ledningsnett i følge noe:S

 

Mellom aksling må du ha å. de til 4erne med 5trins man er 5cm for lang. å de fra 230e me autolat er 5cm for kort.

 

Har ei getrag kasse for slag jeg.

2000.- så er den din.

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man først skal bygge om til 6er... så hvorfor ikke putte neddi en 24v? tho en dårligere motor:( men er jo en del stress med å bygge om til større motor da.. deriblandt ledningsnett, girkasse (helst!), mellomaksling, klokke som tåler mer juling enn 2l klokka, eksosen er vell større på en 3l enn 2l'n, og ikke minst bremser da.. en del av dette kan man jo gi faan i hvis verken vil ha det godkjent, trygt og holdbart da...

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gidda å satt inn en 24v uten datasprut.

Grunnen er jo at de aldri er levert med en slik motor, så ledningsnett passer ikke. Å da er jo datasprut den eneste og enkleste løsninga vil jeg tru.

 

Skal kjøre med 2.0 diffen jeg, til den ryker:P

 

Men ei ombygging skal jo ikke bare være å klaste nedi en motor å starte. må jo mikse å trikse litt. syns jeg da:)

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår