Gå til innhold

EndrePendre

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om EndrePendre

  • Bursdag 03/02/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    190
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987

Contact Methods

  • Bosted
    Horten

EndrePendre's Achievements

  1. Voksen er Poorboy's World Natty’s Paste Wax Blue. Har lagt den på nå, #21 fikk herde i et par timer. Greia er et jeg er hos faren min nå, og skal hjem snart. Skulle jeg vokse hjemme i morra etter å ha kjørt hjem måtte jeg sikkert vaska bilen på nytt, og det er det dårlige muligheter til der. Skal planlegge litt bedre neste gang, bilen ble iallfall blank og fin!
  2. Som topic sier... Har nettopp lagt på Meg's #21 sealant og skal ha på carnuba etterpå. Hadde vært veldig greit å fått gjort det i dag. Går det greit? På forhånd takk for svar.
  3. Noen som vet om om et sted i Vestfold? Helst Horten/Larvik/Sandefjord/Tønsberg eller omegn i den rekkefølgen. :) Altså en sprayboks med lakk etter Mercedes sin lakkode for en billigst mulig penge. :)
  4. Sniker inn et lite spørsmål her. Hvordan er det å bytte fra 190 med forgassermotoren til 2,3 8V? Hva må gjøres? Ledningsnett osv. Har ingen planer om bytte, bare lurer.
  5. Å kjøpe settet er $17 billigere enn å kjøpe det samme løst, og de greiene du sier jeg ikke trenger koster 16$, så da kan jeg like gjerne plukke ut det jeg skal ha selv. Men det blir vel noe tilsvarende settet, da.
  6. For å gi min relativt slitne lakk litt pleie har jeg kjøpt meg en 2-hodet DA-maskin fra Biltema. Har forstått at designet på denne er likt som Cyclo-maskinene, så da er vel Cyclo-pads kurant? Er dette settet greit, burde jeg ha noe mer, eller er det mye jeg ikke trenger slik at det lønner seg å handle løst (er ikke allverdens mye billigere enn å kjøpe det løst)? På forhånd takk for svar!
  7. Takk for svar. :) Det jeg ikke hadde tenkt på er at det går an å se inn bak emblemene. Bak 190-merket så jeg en plugg, men bak 2.5-16 så jeg ingenting. Så jeg tok fiskesnøre og Label Off fatt og fikk det av, ingen hull der, nei. :) Så får heller 190 stå, var det andre som var viktigst.
  8. Kunne tenke meg å fjerne emblemene på bakluka mi. Det er et 2,5-16-emblem (og bilen er en ganske vanlig 2,0) og et litt stygt 190-emblem. Stjerna vil jeg beholde. Er dette like enkelt som i denne guiden, eller må det sparkles og greier? Noen som evt. kunne gi en kjapp trinn-for-trinn-guide? (Hvis det er altfor mye styr dropper jeg det heller.) På forhånd takk for alle innspill. :)
  9. Skrev egentlig dette i en PM til GT-555, men han har visst forlatt forumet, så jeg prøver her... håper noen kan svare. Av diverse grunner har jeg vært treig med å få gjort noe med bilen, men nå kunne det være greit å få den i gang snart. Holdt på litt etter jobben i dag, prøver å gjøre som du sa i den første posten din i tråden, har en Haynes-bok til hjelp. Dette gjenstår: "Så skrur du av klemma på rattlåsen, og så bruker du makt/verktøy til å få rattlåsen ut fra rattstammen. Da har du muligheten til å starte bilen med en skrutrekker når du får av brytern fra rattlåsen når den er løs. (evnt om du får skrudd den av når den er montert, men den må jo ut uansett. 3 stk sporskruer.) Så kjøper du ny rattlås, ny låsesylinder og ny deksel somsitter låst rundt sylinder'n. Evnt kjøp ny bryter hvis den er dårlig." Hvordan får jeg rattlåsen av rattstammen? Er det bare å dra/dytte rett vekk fra stammen? Eller på en annen måte? Hvor mye makt må jeg bruke? Snakker vi bare røske litt hardt her, eller banke med hammer? Prøvde jo å få den løs, men den ville ikke av. Vil ikke gå drastisk til verks hvis jeg ikke gjør det riktig. Jeg har skrudd opp den klemma, men i boka står det også "trykk ned spärrstiftet og dra ut låset från rattstammen". Kan ikke finne (vel, kjenne, ser ikke en dritt der) denne stiften (det er bilde, men dårlig). Og denne bryteren, hvor er den, og hvordan ser den ut? Er det mulig å få den av når den er montert?
  10. Sto at man skulle fjerne den saken for å komme til bak, så fjerne kabelen til speedo'en eller noe og så trykke det ut bakfra. Men hvis det bare er å dra det ut er det jo greit. Jeg er kanskje litt forsiktig, prøvde ikke å dra det ut, vil helst ikke ødelegge noe.
  11. Var en liten tur nede i går. Ja, jeg er jævlig treig, har mye annet å gjøre, og bilen står ikke hjemme hos meg, men på jobben. Skal prøve å gjøre som GT-555 sier, til å hjelpe meg har jeg en Haynes-bok. Av med rattet - gjort. Ned med underste delen av dasjbordet - gjort. Men så kom turen til instrumenthuset. Dette skulle i følge boka være piece of cake, tydeligvis så enkelt at de ikke gidder å forklare det skikkelig eller ha noe særlig med bilder, og at det står på svensk gjør ikke saken bedre. 4 Under instrumentbrädan, lossa lufttrumman (edit: oppdaga først nå at det var "lufttrumman", ikke "luftrumman") til högra ventilationsöppningen för at komma ät baksidan av instrumentpanelen. Nå har jeg iallfall funnet ut at "instrumentbräda" er det samme som instrumentpanel (disse brukes om hverandre i boka). Men hva er "luftrumman"? Det tjukke, svarte plastrøret? Åssen får jeg i så fall løs dette?
  12. Som sagt er jeg ikke akkurat erfaring med mekking av bil, så det tar nok fort mer enn én time, men jeg skal se hva jeg kan få gjort. :)
  13. Prøvde vel i tre kvarter, så jeg ser på muligheten for at det skal gå som ganske liten, men det er jo ikke umulig... Men går det an å bytte tenningslåsen på en grei måte uten å få vridd om nøkkelen? Snakka med en fyr som snakka om å borre opp hele driten.
  14. Er det enighet her om at jeg bare trenger å bytte tenningslåsen, eller?
  15. Det så jo greit ut, men... "Now you will need the modified wire. Insert the key and put it in mode "I"" Det kan vel bli litt vanskelig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår