larsaskogstad Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Noen som har gjort noe slikt før, brukt 12v 3.0 liter motoren fra 300e og flyttet over til 190e? Holder originale girkassa til den type effekt? Er det bare plug n play med 300e motoren opp i 190e chassiet el er det mye mods som må til? Noen som har erfaring med dette? har sjekket rundt ut disse 300 bilene får man jo billig som delebiler. mvh l.a. Siter 1992 Audi s4 2.2 turbo 1992 Mercedes-Benz 190e 1.8 x 1987 BMW 325i M-tech 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 må jo bytte ledningsnett da, motorfestene er identiske, girkassa di holder kanskje ett par dager, anbefaler Getrag fra 2.3-16v ;) Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Ja det bør jo gå ann, 190E 2,6 har jo en motor som er lik treliteren.. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Ikke noe prob dette. netopp gjort dette selv (holder på enda da) 2liter kassa holder fint den. men vist du driver å herjer med den så gir det seg. Trenger ikke å bytte ledningsnett i følge noe:S Mellom aksling må du ha å. de til 4erne med 5trins man er 5cm for lang. å de fra 230e me autolat er 5cm for kort. Har ei getrag kasse for slag jeg. 2000.- så er den din. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 men når man først skal bygge om til 6er... så hvorfor ikke putte neddi en 24v? tho en dårligere motor:( men er jo en del stress med å bygge om til større motor da.. deriblandt ledningsnett, girkasse (helst!), mellomaksling, klokke som tåler mer juling enn 2l klokka, eksosen er vell større på en 3l enn 2l'n, og ikke minst bremser da.. en del av dette kan man jo gi faan i hvis verken vil ha det godkjent, trygt og holdbart da... Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Har aldri gidda å satt inn en 24v uten datasprut. Grunnen er jo at de aldri er levert med en slik motor, så ledningsnett passer ikke. Å da er jo datasprut den eneste og enkleste løsninga vil jeg tru. Skal kjøre med 2.0 diffen jeg, til den ryker:P Men ei ombygging skal jo ikke bare være å klaste nedi en motor å starte. må jo mikse å trikse litt. syns jeg da:) Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreD Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Holder på med 190e med 300e motor selv for tiden, den er straks ferdig nå:) eneste jeg måtte ordne litt med var et stikk til instrumentene som går inn i sikringsboksen på 300e, den er ikke på 190. å må korte inn giroverføringene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EndrePendre Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Sniker inn et lite spørsmål her. Hvordan er det å bytte fra 190 med forgassermotoren til 2,3 8V? Hva må gjøres? Ledningsnett osv. Har ingen planer om bytte, bare lurer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg