Hazardio Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Okaaj. Montert anlegg, å kjøpte meg en starterpakke fra bilxtra. Ekke helt sikker på kvadraten på ledningen men. Ivertfall. monterte sammen med min 1800 w kicker forsterker, eller hva det er. og en Jbl 1000 w. Jordingskablen festet jeg i sælan i midten i baksetet (E30 325) har hørt at det er det beste stedet å jorde på denna bilen. Men når jeg vrenger opp, så ryker sikringen med en gang. Følgte med 60 amp i pakka. men kjøpte 70 amp, men den røyk med en gang den også. Når jeg vrenger opp litt, så legger jeg merke til at ALT av lys dimmer med bassen:P Må jeg kjøpe kondensator for å fjerneproblemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokke2k Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hørres ut som anlegge ditt trekke for mye strøm i forhold til det dynamoen klarer og levere.. så ja du kan montere en kondensator. Btw, kor stor sikring er d på Forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 altfår smått til kickern. 50mm2 kabel og 200A sikring :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 vil det hjelpe på at sikringen ryker? Det sitter ikke noe sikring på selve forsterkern. men på strømkabelen bruker jeg 70 amper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 En kondensator vil bare gjøre det værre for deg, da den også trenger strøm, og det her du ikke nok av ;) Bytt batteri, bytt kablene fra batt til dynamo, og jording fra batt til chassie... Setebelte festet er ikke det beste stedet, å sveise fast en festeanordning i gulvet baki er mye bedre. Du skriver heller ingenting om hva, og hvordan du har koblet til forsterkerene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 link til hvilke forsterkere du har da. er garantert det som er grunnen, 70A er bare småtteri.. :P og før du oppgraderer sikringen vesentlig må du også dimensjonere til skikklige strømkabel, ala 33-50mm2 til dette tenker jeg. derav også 200A sikring, da kablene er beregnet får den strømstyrken(50mm2 iallefall) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 70a er ingen ting.,. alt for lite... men husk som nevnt tidligere her at strømkablene må være dimesjonert for det. er ikke bare å smelle på en 200a sikring på en 25mm2 strømkabel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 akkurat som jonny sier( cossiemk1) første pri er nytt jordingspunkt, mye større kabling og sikring, drit i kondensator og sett inn batteri med større kapasitet( amg eller gele f.eks) Sjekk over lade rele på dynamo og sjekk børster :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 link til hvilke forsterkere du har da. er garantert det som er grunnen, 70A er bare småtteri.. :P og før du oppgraderer sikringen vesentlig må du også dimensjonere til skikklige strømkabel, ala 33-50mm2 til dette tenker jeg. derav også 200A sikring, da kablene er beregnet får den strømstyrken(50mm2 iallefall) forsterken er av typen gammel. så vet ikke om jeg finner noe bilde av den jeg:P Men uansett. Smelte på en skrue i sikringsholdern. så nå dunker det da. Lukter litt svidd i bagasjerommet, men det får gå.. Tusen takk for hjølpa=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 du finner alltid info på google. smelte på en skrue? ikke si du dreit i sikringa og heller brukte en skrue? du får kose deg med bilen så lenge den bare LUKTER brent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Går vel bra. så lenge jeg ikke skrur opp mer en der sikringen ryker?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Går vel bra. så lenge jeg ikke skrur opp mer en der sikringen ryker?:P tror ikke dette er den lureste løsningen nei. sikkringen er der for å beskytte kabelen ikke forsterkeren så den svidde lukta er kanskje strøm kabelen som begynner å smelte. bruk en sikkring det er det lureste vist du ikke vil at bilen skal ta fyr Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 det lukter brent elektronikk. Å skrur ikke opp mer en der jeg veit sikringen hadde ryki. Dette er såklart bare midlertidig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 akkurat som jonny sier( cossiemk1) første pri er nytt jordingspunkt, mye større kabling og sikring, drit i kondensator og sett inn batteri med større kapasitet( amg eller gele f.eks) Sjekk over lade rele på dynamo og sjekk børster :) Jonny??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 kanskje han tror du er jonny børset.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg