scanspeed Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hør med banken din og få skrevet ut bank remiss. Dette er en "sjekk" som kun kan heves av selger.. Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jeg selger ikke min bil til noen ved at de viser meg et ark fra banken hvor betalingen skjer den og den datoen, når det bare er å ringe banken og si at dem skal stoppe overføringa.. Den aller sikkreste måten er nok å dra i banken og biltilsynet sammen, da ser dere begge at alt er i boks.. Alle andre enn deg stoler på en bankremiss, men det er mulig at alle andre enn deg er naive ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Om noen ringer banken og sier at de skal stoppe overføringen, har du igrunn bevis på at personen har prøvd å svindle deg da. Du har fullt navn osv av personen og, så da har du da mulighet til å få retta opp i det og. Du vil og ha en salgskontrakt med beløpet det gjelder. Jeg mener remiss er beste måte, da det er den gyldne middelvei. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jeg selger ikke min bil til noen ved at de viser meg et ark fra banken hvor betalingen skjer den og den datoen, når det bare er å ringe banken og si at dem skal stoppe overføringa.. Den aller sikkreste måten er nok å dra i banken og biltilsynet sammen, da ser dere begge at alt er i boks.. Nå kan vel ikke en bank remiss stoppes. Det er jo en kryssa sjekk på en måte. Hadde samme problem nå for 14 dager siden med en idiot jeg skulle kjøpe bil av. Banken sendte han mail og satt opp garanti for at han fikk penger men han nektet å gi fra seg bilen. Måtte kjøre en hel bråta turer frem og tilbake med lapper underskrifter og vognkort. Fikk ikke bilen før pengene sto på hans konto. Nesten så jeg hadde lyst til å gi faen i hele kjøpet når folk er så stokk dumme. Har nå solgt ett par biler å enten kommer folk med cash, bank remiss eller banken ringer og forteller at lånet er innvilget så penger blir overført når banken ser bilen er omregga. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limE - Toledo Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ta med laptop og betal med nettbank på stedet. alltid enklest det :) Siter - 99 Cougar 2.5 v6 x 94 Toledo 1.8 x 93 Vento 1.9 tdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Som sagt tidligere, bruk bankremisse. Det er det tryggeste og det er dette bankene anbefaler. Jeg har brukt bankremisse alle ganger jeg handlet bil. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Kryss skjekket bankremisse brukte jeg når jeg betalte BMWen.. Når den er kryss skjekket så inneholder den navnet til han som mottar pengene, slik at han må legetimere seg for å få hentet ut pengene i tilfelle du skulle miste bankremissen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 halla er snart 18 å skal kjøpe en bil til 50-80 tusen så lurer jeg på hvordan betaling skjer tryggest for å ikke bli lurt..jeg vill jo helst betale kash kontant men det er jo ikke så lett å få ut så mye i kontanter så jeg lurer på hvordan dere gjør det? mvh Eirik Er det noe problem å ta de ut i banken, om du vil ha cash that is... ? Har flere ganger ved bilkjøp tatt ut 50-100000 i bank uten noen problemer.. Har og brukt Nettbankoverførsel, dog fikk jeg beskjed når jeg kjøpte Lotusen at forhandleren ikke godtok overførsel på stedet da overføringen kan ta en liten stund dersom det er forskjellige banker og dersom man smeller to sek etter man har kjøpt den så kan det bli problemer da bilen ikke er "solgt" da pengene ikke er "betalt" Remisse er og ett greit alternativ som nevnt Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Jeg har kjøpt og solgt en del biler. Sist fredag hentet jeg en volvo v40 jeg hadde kjøpt usett. 130 000 overført på nettbank.. Logger bare inn på nettbanken min, fører over penger, og selger får se på hele tiden. Enklt og greit. Med mindre du oppfører deg som en kjeltring, er det godt nok for selger.. Gjør da faen ikke problemet større enn det er! I det du har tastet inn sikkerhetskoden er pengene på vei til selger, og ikke noe vei tilbake for kjøper. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Ta med deg hele summen i form av kronestykker i bøtter.. Eller du kan gjøre det aller letteste, skaff deg en bankremisse ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limE - Toledo Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Ta med deg hele summen i form av kronestykker i bøtter.. Finnes faktisk en lov mot dette :P Er ikke lov å betale med 10+ av samme valør i mynter :P Siter - 99 Cougar 2.5 v6 x 94 Toledo 1.8 x 93 Vento 1.9 tdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg