Gå til innhold

hvordan betale for en bil tryggest?

Ranger emnet


eirik845

Anbefalte innlegg

Jeg selger ikke min bil til noen ved at de viser meg et ark fra banken hvor betalingen skjer den og den datoen, når det bare er å ringe banken og si at dem skal stoppe overføringa..

 

Den aller sikkreste måten er nok å dra i banken og biltilsynet sammen, da ser dere begge at alt er i boks..

 

Alle andre enn deg stoler på en bankremiss, men det er mulig at alle andre enn deg er naive ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ringer banken og sier at de skal stoppe overføringen, har du igrunn bevis på at personen har prøvd å svindle deg da. Du har fullt navn osv av personen og, så da har du da mulighet til å få retta opp i det og. Du vil og ha en salgskontrakt med beløpet det gjelder.

 

Jeg mener remiss er beste måte, da det er den gyldne middelvei.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ikke min bil til noen ved at de viser meg et ark fra banken hvor betalingen skjer den og den datoen, når det bare er å ringe banken og si at dem skal stoppe overføringa..

 

Den aller sikkreste måten er nok å dra i banken og biltilsynet sammen, da ser dere begge at alt er i boks..

 

Nå kan vel ikke en bank remiss stoppes. Det er jo en kryssa sjekk på en måte. Hadde samme problem nå for 14 dager siden med en idiot jeg skulle kjøpe bil av. Banken sendte han mail og satt opp garanti for at han fikk penger men han nektet å gi fra seg bilen. Måtte kjøre en hel bråta turer frem og tilbake med lapper underskrifter og vognkort. Fikk ikke bilen før pengene sto på hans konto. Nesten så jeg hadde lyst til å gi faen i hele kjøpet når folk er så stokk dumme.

Har nå solgt ett par biler å enten kommer folk med cash, bank remiss eller banken ringer og forteller at lånet er innvilget så penger blir overført når banken ser bilen er omregga.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla er snart 18 å skal kjøpe en bil til 50-80 tusen så lurer jeg på hvordan betaling skjer tryggest for å ikke bli lurt..

jeg vill jo helst betale kash kontant men det er jo ikke så lett å få ut så mye i kontanter så jeg lurer på hvordan dere gjør det?

 

mvh Eirik

 

Er det noe problem å ta de ut i banken, om du vil ha cash that is... ? Har flere ganger ved bilkjøp tatt ut 50-100000 i bank uten noen problemer..

 

Har og brukt Nettbankoverførsel, dog fikk jeg beskjed når jeg kjøpte Lotusen at forhandleren ikke godtok overførsel på stedet da overføringen kan ta en liten stund dersom det er forskjellige banker og dersom man smeller to sek etter man har kjøpt den så kan det bli problemer da bilen ikke er "solgt" da pengene ikke er "betalt"

 

Remisse er og ett greit alternativ som nevnt

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt og solgt en del biler. Sist fredag hentet jeg en volvo v40 jeg hadde kjøpt usett. 130 000 overført på nettbank.. Logger bare inn på nettbanken min, fører over penger, og selger får se på hele tiden. Enklt og greit. Med mindre du oppfører deg som en kjeltring, er det godt nok for selger.. Gjør da faen ikke problemet større enn det er! I det du har tastet inn sikkerhetskoden er pengene på vei til selger, og ikke noe vei tilbake for kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår