Patrex Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jeg er omsider i den posisjon at jeg må anskaffe meg bil, et lenge utsatt kjøp. Leiligheten min har en garasje, hvilket jeg er ganske så fornøyd med. Garasjen står i en bakgård og jeg må kjøre gjennom en rundt 10 meter lang portåpning (nærmest en tunnel). Så langt alt vel... Problemet, om jeg skal kalle det for det, ligger i at minste bredde i portåpningen er 204 cm! Det er ikke anledning til å snu bilen på innsiden, så jeg må nok finne meg i å rygge ut igjen. Det lar seg nok gjøre med mang en bil, men situasjonen har dog ført til at jeg er usedvanlig interessert i bredden til de biler jeg potensielt kommer til å anskaffe meg. Noen cm mindre i bredde, kan fort forhindre en ikke ubetydelig mengde riper i lakken hvert år. Ja, jeg er gift. ;) Jeg lurer derfor på om noen kjenner til noen smale biler. Jeg har kone og (snart) barn, så jeg trenger en femdørs med god plass i bagasjerommet (til barnevogn). I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å kjøpe brukt og ikke bruke altfor mye penger (definitivtuomtvistetligabsoluttmaksimalbeløp 200k, gjerne halvparten). Jeg har tittet litt på Audi A2, som ser smal ut for mitt øye, men mitt ønske om å ha en smal bil har sin motsats i mitt ønske om å ha (1) fem seter og (2) nok plass til barnevogn i bagasjerommet (som nevnt over). Jeg har óg forsøkt å søke meg frem, men jeg har ikke funnet noen sider hvor man kan legge inn bredde som et kriterium, uten at det i seg selv er spesielt overraskende. Noen som har noen modeller (bilmodeller, altså) å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Skulle til å si VW Tiguan. Den er perfekt for ditt bruk men da sprenger du det definitivtuomtvistetligabsoluttmaksimalbeløp'et ditt. Ellers liten 5 seter med plass bak? Polo Cross? Den er smal med overaskende stor plass inni. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 mazda 5 har skyvedører bak og er ikke av den største bilen. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Motorsykkel med sidevogn til kona og tilhenger til ungene :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hyundai Atos er den smaleste 5-seteren jeg vet om. Om det er plass til en barnevogn i den er en anen sak. Men seriøst, etter å ha kjørt ett par ganger gjennom "tunellen" så er du så vant med det at du kan gjøre det i blinde. Uansett om bilen er 180cm eller 150cm bred. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Mazda 5 er jo perfekt for akkurat dette. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Suzuki Grand Vitara av forrige generasjon Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hyundai Atos er den smaleste 5-seteren jeg vet om. Om det er plass til en barnevogn i den er en anen sak. Men seriøst, etter å ha kjørt ett par ganger gjennom "tunellen" så er du så vant med det at du kan gjøre det i blinde. Uansett om bilen er 180cm eller 150cm bred. Det er nok verre med kona! Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Subaru Domingo er jo temmelig smal, samtidig som at den har god plass. Liksom hvis man vil ta den helt ut.... Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Legg opp skinner med "speillengde" fra veggene inni tunellen din, så hver gang du kommer inntil skinnene merker du ganske godt at du sliter med retningen :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Jeg tenkte også på styreskinner, noe ala det som styrer biler gjennom visse vaskehaller. Eller støpe et (f.eks 15 cm bredt) "fortau" på hver side i tunellen. Høyden på "fortauet" kan f.eks være 15 cm. Men hvem i huleste har kommet på å lage en sånn tunell-garasje? Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Hva med en femsters subaru domingo? De er smale de :D Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 citroen Berlingo. 4 wd og greit med utsyrt til 140000 for en 2008 mod Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Noen som vet hvor brei Skoda Octavia stv er da? :) Mener å huske den er ganske så smal. Eller? Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsR Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Får en pen Mercedes A-klasse for godt under 200.000. Kanskje ikke verdens peneste bil, men har aldri hørt om noen som har vært misfornøyde med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg