Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Kan noen bare forklare hvorfor jeg trenger nytt ledningsnett? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jason940: Hvorfor trenger han nytt ledningsnett? Da jeg bygde om trengte jeg ikke det. Og tviler på at det har endret seg siden den gang. Nye bokser trenger han riktignok. Samt dyser. LMM kan brukes fra den motoren han har. Det kan nok gå fint med den kompen og, bare passe litt på trykket. En 13C er det han trenger. Finnes 13T i det hele tatt? Hørt om 12T, 14T og 13G... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Jason940: Det satt Garrett-turboer på FT fram til 95. En T25 sak.Da FK kom i 95 hadde begge motorene 13c. Forskjellen på FK og FT fra 95 og ut er enkelt og greit wastegaten. Sjekk fakta før du skriver. (og allerede før du rekker å stille spørmålet: "hvordan kan det ha seg at kompisen min hadde T25 på en 98mod da?". Jo, enkelt, den er bytta!) Og 13c er ikke kalt 13t. Til topic: Drunken_M: Kjøp deg FT/FK i sverige. Bruk toppen fra 136hk-motoren din(B230FX).B230FX har 531-topp, som er å regne som en trimtopp til b230. Skal du bygge om B230FX til turbo, så er det litt jobb med tanke på oljetur og retur. De fleste turboer med T3 flens passer etter litt jobbing med manifold, ellers passer overnevnte T25 og 13c uten modifikasjoner. Lykke til! OK, Mente ikke å være kranglete Har dog ofte hørt at 13c tuborn blir referet til som 13T. men det er klart ikke det den heter.;) Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hehe, går bra det :) Drunken_M: hvilken årsmodell er det snakk om egentlig? Kan være greit å vite før vi kommer med liste over det du trenger. Tok utgangspunkt i at du hadde FX-motor da du skrev 136hk, men kan vel være B23E og ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 SKal være helt ærlig. Det er en 84 mod GLT. Ble fortalt det er en 136HK. Kan ikke garantere det, men helt lik en som kamerat har :P Den gikk rimlig bra også. Er hverfall ikke vanlig gasser motor så regner med det stemmer:) KJempefint om noen kunne laget en liste om hva som må gjøres hva som må byttes og hva nytt jeg trenger :) Tusen takk alle for hjelp :D Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Da begynner vi å snakke litt mer liste ja :) Ta en titt her. Står mye fin info til deg der. Er en ganske fin liste. http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft-oppdatert-03-01-08-a.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Du bør også vurdere å bytte girkasse med det samme du bygger om. M47 kassa holder ikke spesielt lenge med litt kreativ kjøring.:drive2 Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Må se litt nærmere på det når kommer hjem. Men det er fra A til FK/FT. Hadde du giddi å bare skrevet veldig kort hva jeg MÅ gjøre for å turbo konvertere min?? Hvertfall tusen takk :D Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok, det er den kassa med overdrive eller hva det heter? Den knappen ? :P Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Kassa di heter M46 og er med overdrive ja. Tåler litt, men ikke allverden. Hvis du ikke herpekjører så holder den sikkert en stund. Det å konvertere motoren din vet jeg lite om. Aldri vært borti de eldre systemene. Du får vente til en av de med litt erfaring på området dukker opp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok, tenker kassa duger for en stund. Gått 180 000. Takk for hjelpa hvertfall. Håper noen kan hjelpe meg litt med en liten liste :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok, det er den kassa med overdrive eller hva det heter? Den knappen ? :P Den heter m46, M47 en vanlig 5 trinns. Anbefaler M90, finnes i 940 94 og nyere. oops. ble en liten dobbel post likt med deg 240-prosjekt Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok, da har jeg lært noe hvertfall:) Men en ting jeg lurer på. Holder en slik motor som er gått 300 000 noe serlig når man setter inn turbo? Bare kjørt av en eldre kar da:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok, da har jeg lært noe hvertfall:) Men en ting jeg lurer på. Holder en slik motor som er gått 300 000 noe serlig når man setter inn turbo? Bare kjørt av en eldre kar da:) Hadde en gang i tiden en 740 a/t som ble trimmet ved 285000km. ca 230 hk ble i den. Ble kjørt hardt til 360000km før jeg solgte den. Var nøye med vedlikeholdt da. Hyppige oljeskift, da den hadde kun oljekjølt turbo. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ok:) Oljeskift å sånt tror jeg nok blir ofte nok:) Bare håper finner ut hvordan får montert turbo på den :) Fått 200-250Hk i den hadde vært gromt. Så heller bygd skikkelig motor mens denna sto i :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.