Gå til innhold

19" på S124


Caaatooo

Anbefalte innlegg

Har muligens noen 19" på hånda som jeg tenker å bruke på bruksbilen min...

 

Er det noen som har erfaringer om dette vil gå uten subbing? Bilen har kun original Sportline-senking, og skal ikke senkes noe mer (etter planen). Hadde heller ikke lyst til å valse skjermene. Felgene er 8,5x19" ET35 med 225/35-19" dekk.

 

Noen med formeninger eller erfaringer? :viske:

 

For øvrig vet jeg at jeg også kan spørre på Mercefreaken, men sidene deres er nede for tiden. :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint det ja....

Har senket 40mm og kjører med 235/40-18 jeg og det går men det er i grenseland så det skal gå fint med 225/35.

S4300621.jpg

 

Høres bra ut, da tror jeg nesten at jeg kommer til å handle meg disse hjulene :) Selv om jeg igrunn nok ikke burde ha hatt noe mer enn 18", siden det er bruksbilen det er snakk om...

 

Bilen sin så for øvrig meget pen ut! :) Har du valset skjermene dine, eller er de originale? Var det mye stress å få den senket bak pga. nivåreguleringen..? Du måtte bytte til senkefjærer bak også, ikke sant..?

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte alle 4 fjærer ja. Nivå reguleringen er det bare å justere på helt du finner rett høyde.

Skjermene mine er ikke valset nei, men skule vært gjort for jeg har en bulk i hver framskjerm etter at hjulene har tatt borti skjermene i sommer.

 

Kanskje 19" blir for stort likevel..? ;) Eller kan det være fordi dekkene dine er 235 istedenfor 225..?

Vises bulken på skjermen, eller er det kun på innerkanten?

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mener på dt skal gå fint, men har du ikke mulighet å prøve på felgene først da? eller noe tilsvarende ? men 19" skal ikke være noe problem, er vel som oftest bredden som er problemet!

 

er det dekkstrekk ?

 

Skal prøve til helga, men pr. dags dato står det en helt annen dekkdimensjon på felgene - 245/40-19". Men vil jo uansett få danne meg et inntrykk over hvor langt utover de stikker.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET35...

 

Er du heldig går det på fluefittehåret mtp om dekk og felger blir på innsiden av skjermkanten..

 

Håper at det gjør det ;) Hva ville vært optimalt innpress med 8,5x19"?

 

På mine tidligere Rial Viper sommerfelger i 7 eller 7,5x17" med ukjent ET (som nå er blitt "degradert" til vinterfelger) gikk det helt fint med 225/45-17". Mens nå med vinterdekkene (205/50-17") kan dekkene på veldig dårlig kjette litt oppunder skjermkanten foran.

 

Kan ikke akkurat si at det er så veldig god plass under hjulbuene til W/S124...

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår