Gå til innhold

kaldstart prob + lave turtall ved normal temp

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

Da har volvoen fått seg et syndrom.

Her om dagen ble den plutselig unormal ved kaldstart. den starter med en gang på nøkkelen å fyrer opp alle sylindere til 2000rpm slik den skal når den starter, men så etter 3sekunder dabber turtaller fort rett ned til 600rpm ca å det høres ut som motoren bare knuffer på 4-5 sylindere. når man gasser på pedalen skjer det ingenting og motoren får noen puff og er skikkelig sur.

må enten la den stå å jobbe 5minutter selv slik at den får normaltemp slik at jeg da kan kjøre.

ellers må jeg jokke litt på gassen slik at jeg får lurt den over 3000rpm hvor den da sviver helt fint og har alle kreftene på plass.

 

Ellers når man har kjørt litt er den fortsatt lett å starte å sviver på 1000rpm på tomgang ca, men sviver ikke helt reint og under kjøring mangler der mye krefter under 3500rpm.

føler den bre går på 5sylindere. har byttet alle pluggkabler og plugger og det hjalp ganske mye, men alikavel så er den sur i bunn.

Når man setter gassen i bånn så går turtallet opp til 3500rpm hvor det da føles som alle pluggene slår inn i får da et kraftig drag i maskineriet. altså, da er alle kreftene på plass, men ikke under.

 

Noen kjennskap til syndromet?

Kjettronic system.

Kan det være vakumreguleringen som har begynt å feile?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en mulighet, men rart den er så vanskelig ved kaldstart også da.

iogmed den starter på 1. tørn på starteren, og ruser seg som normalt opp til 1300rpm ca hvor kaldstart turtallet skal ligge på, men etter 2sekunder faller den ned til 600rpm hvor det høres ut som den bare går på 4 sylindere og den nekter å svare på gassen...

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men rart det skjedde sånn plutselig. skal vel ikke være nødvendig å stille på den når den har vært optimalt innstillt før.

men får teste videre hvis ikke noen har vært utfor liknedene før med sine k-jet system

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sakt så er min også sånn... er ikke bensintrykket på min... har bytta kaldstartsdysa og den der tilsatsluftsild tingene eller hva den nå heter:P blei ikke bedre av det.. min hørers også ut som om den går bare på 3 sylindere men den 4 kommer i gang me litt gassing... må liksom jokke på gassen eller så dauer den bare.. har så¨å si gitt opp å finne feilen eg..

Volvo 244 78mod.. B21et

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår