Calenzo Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 heia. har en 86mod 240 og funderer på en FK maskin. si at jeg får alle delene jeg trenger, hvor lang tid vil det ca ta for en uerfaren mekanikker å skru om? :P hvis man skrur som en gal :spin har sett gjennom denne instruksjonen men bare lurer på hvor lang tid dere bruker på å bytt om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 vet jo ikke noe om hvordan du skrur.. så sier en lørdag åsså ta en del av søndagen også da:) ikke regnet inn feil å feilsøk hær da:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Det kommer jo veldig mye ann på hvor god du er til å skru og hvilkent utstyr du har. Har du muttertrekker og luftskralle så går det en god del fortere. Bytte selve motoren tar ikke mer enn et par timer, håper du har motorjekk eller talje i taket!? Forde om du har motorn i bilen så er det mye igjen. Er flere ganger jeg har tippa feil på hvor lang tid ting tar, pleier ofte å ta dobbel så lang tid som du trodde det skulle ta. Er alltid noen uforutsette ting som skjer. Men hvorfor lurer du på hvor lang tid det tar? det tar den tiden det gjør, du må regne med at du ikke kan få brukt bilen på noen dager. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calenzo Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 nei opplegget er at jeg bor i bergen pga studier. bilen står på sørlandet. å når jeg kommer hjem til sommeren har jeg litt småplaner. men så er jeg veldig avhengig av bilen hjemme. så jeg bare undret litt for gøy hvor lang tid det tar å få bilen på veien igjen. hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calenzo Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 nei dager går fint. hehe. er ikke umulig å få den på gang igjen med ei uke med skruing liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Rekker vel dette på ei helg hvertfall med rolig skruing, er jo ikke vits i å stresse å hive det sammen heller.:) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calenzo Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 nei burde jo bli gjort litt greit. :P men har dere mye trøbbel med maskinene da? vil jo ha en holdbar maskin og ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Du kan sikkert regne en uke, med mindre du skal skru 8-10 timer hver dag. :P Det er litt å gjøre på å bytte fra b230a -> fk. Jeg gjorde det, vi var 2 stk, og skrudde kun kvelder da. Vi brukte vel en uke ca da. I meget rolig tempo, med mye snakk om tull. :D FK er gullmaskin! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Du kan sikkert regne en uke, med mindre du skal skru 8-10 timer hver dag. :P Det er litt å gjøre på å bytte fra b230a -> fk. Jeg gjorde det, vi var 2 stk, og skrudde kun kvelder da. Vi brukte vel en uke ca da. I meget rolig tempo, med mye snakk om tull. :D FK er gullmaskin! fk er gullmaskin ja...... jaja:wank Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Den er ikke laget av gull, og lager heller ikke gull... :P Det er en god motor, det kan du ikke si noe på loffen! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 ting tar alltid lengre tid enn man beregner. F.eks: Fordeler.. Sitter orginalt i bakkant. Hva gjør du her? Oljekjøler.. Her må fester lages (eller får man noe orginalt?) Girkasse.. Bruke den som står i bilen nå eller kjøpe motor med kasse? Husk at det er forskjell på mellomaksler til de forskjellige kassene. Bensinpumper og pumperelé.. Vil tru det fort vekk kan ta litt tid! Bare sånn for å advare littegrann :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calenzo Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 nei men hvis man lager en liten plan så burde jo det funke på ei uke virker det som. kan ikke se ut som ett takras heller. så må jo bruke litt tid. men har dere problemer med selve maskinen? når du typisk skrur opp trykket og chiper. eller går det så det griner alltid? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Det som er lurt er å sette opp en liste med hva som må gjøres og handles inn, og deretter handle inn alt man trenger på forhånd.. Da kan man jobbe i et strekk, og blir raskere færdig, enn å jobbe litt nå og da ettersom man får tak i deler. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg