volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 det jeg mente med mm var at jeg flytter den lite omgangen.jeg har flytta fordelern fra side til side.uten at den starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Ok Og da bytta du kun over kam,og ingenting annet? Selve kammen skal ikke ha noe å si,for så mye forskjell gjør den ikke! Du sjekka shimsinga når du bytta kam da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 og hvordan skjekker man shimsinga?at dem alle er like? jeg også mener at kamen ikke har så mye å si.men var bare kam jeg bytta på den gammle.og når den ikke starta så byner man å lure.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 og hvordan skjekker man shimsinga?at dem alle er like?jeg også mener at kamen ikke har så mye å si.men var bare kam jeg bytta på den gammle.og når den ikke starta så byner man å lure.... Du sjekker med bladsøker under kammen på hver enkelt trykker/ventil at det er tilstrekkelig åpning 0,40mm på alle. Sef. må du måle når den ikke løfter. altså kamnokken må peke rett opp på den du måler.. Har jo ingen garanti for at den hadde spes. mye åpning fra før og når du setter i en annen kam så kan det jo skje at en ventil eller to ikke stenger helt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 ok.da stikker jeg og skjekker det.den 530 toppen var det ny slipte ventiler på.så jeg trodde den var sprekt.derfor jeg bytta til 531.og fordi det er en bedre topp selvsakt.men stikker og måler jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 toppakningen din har blitt svekket etter 1. tiltrekking. Ville kosta på meg en ny toppakning når man tar av toppen igjen. Ellers har jeg en finger på at det er tenningsproblem du har. 180grader feil tenning ettersom den tenner når eksosporten står oppe, hvis den smeller i eksosen. Hjelper ikke å vri fordeleren fra side til side på justeringssporet. Der kan man bare justere noen grader. Vri motoren slik at merket nede på veiva står på 0grader. Da skal rotoren inni fordeleren også peke på et lite hakk i fordelerhuset som da skal være 0grader. Da skal også registerreimen treffe riktig på sine 2 merker på kam og veiv. rett meg om jeg sier noe galt. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 hørtes ut som en god plan:) Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 hmm okei. ved og skru opp fordeleren og så sette den ned på akselen igjen kan det hjelpe noe? er ikke helt med her jeg nå. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 har målt nå.shimsen på 3 syl er ikkke mer enn 0.30.på eksos sia.kan feilen være der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 ikke sikker, men den skulle startet, Vri motoren slik at merket nede på veiva står på 0grader. Da skal rotoren inni fordeleren også peke på et lite hakk i fordelerhuset som da skal være 0grader. Da skal også registerreimen treffe riktig på sine 2 merker på kam og veiv. gjør det.... Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 går ut å ser på det nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 har målt nå.shimsen på 3 syl er ikkke mer enn 0.30.på eksos sia.kan feilen være der? Det holder i massevis.. da er det ikke det hvertfall. Da er det vel tenninga som jeg har nevnt fra første innlegg :) Ny pakning er også et must! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Jeg hadde problem med at motoren min bunntente! :P Den tente slik at den gikk baklengs... Da snudde jeg fordeleren 180 grader, og vips.. Så startet den! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Er som de fleste sier her noe galt med tenninga di.. Enten var du forvirra når du satt på pluggledningene (bytta om), eller så står ikke fordeleren rett i forhold til det den skal gjøre. Rotoren skal peke fremover mot høyre frontlykt når den er på merket sitt.. (ca). Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 må bite i det sure eple å si at tendinga var feil.har fiksa det nå.og alt er fint...utenom at den ikke starter.hehe.nå smaller det ikke.skal gå ut å se om det er gnist på plugga.men ser lysere på det nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg