v_242_tic Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 jeg er rimelig fornøyd med bilen hans ;D har gjort en del med den etter han kjøpte den av deg. er montert poly foringer i mye av bakstillinga og montert truetrac og vi knuste forstillinga så den er også byttet ;) nå driver vi med montering av nybygd turbomotor :) for den nok til og gå imorgen håper vi på :) ok, stå på:) moro og høre at det blir tatt vare på:) det gleder meg stort.... Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 er bra rust fri ja.står i garasje også.ville ta vare på den siden det var veteran også.men nå har jeg tatt av og på reg reima 2 ganger.men har fortsatt samme problemet. vis noen har noen forslag så skrik ut. byner å bli lei..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 å du er sikker på tenninga? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Sett kam og veiv på merke og ta av lokket på fordeleren. Sjekk at rotoren står litt etter merket for syl.1 (merket er en stripe i godset på fordeleren og skal befinne seg noen mm til høyre for senter på rotor) Dette for å forsikre deg om at du har noenlunde fortenning og at rotor ikke står 180 grader feil. Stemmer dette så er det bare å sjekke videre at den har gnist på pluggene og at den får bensin! Osv osv... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 på filmen der... stopper han å kjøre startern, eller stopper motoren opp på en måte? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 er jeg som vrir av tenninga. men tror jeg har finni feilen nå.tok en komp test. 7.5 i alle høl utnom i 3ern.der var det bare 4.3. tar å setter på 531 toppen etterpå.startet da håper jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Du har satt komp. ringene rett vei da? regner med de er byttet siden du har overhalt motoren. Synes 7,5 virka litt lavt og jeg,men er vel greit siden det er på flere syl. Uansett så skal den fyre og gå på tre syl. da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 da her jeg hvert ute å bytta til 531 topp.satt også på A-kam igjen.nå har jeg 9 i alle utenom i 3ern.der er det 5.5 bar. er borra opp og nyoverhalt.med ft stempler.stempel ringa satt på når jeg kjøpte dem fra pedersen racing.regner med at dem sto riktig.det sa han i hvertfall.men det skal jo ikke være noen grund til at det ikke tarter.kan det være noe medd tennings systemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 syntes ikke vi kommer noen vei jeg Peer :( noen som kan komme med noen tips? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 da her jeg hvert ute å bytta til 531 topp.satt også på A-kam igjen.nå har jeg 9 i alle utenom i 3ern.der er det 5.5 bar.er borra opp og nyoverhalt.med ft stempler.stempel ringa satt på når jeg kjøpte dem fra pedersen racing.regner med at dem sto riktig.det sa han i hvertfall.men det skal jo ikke være noen grund til at det ikke tarter.kan det være noe medd tennings systemet? men du bytter vel topp pakning når du byttet til 531 topp? og gjorde topp og blokk rein? høres jo rart ut da,sjekket gnist og bensin da? skulle jo starta på 3syl ivertfall. Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Får ikke lav komp av tenningssystemet :p men har du gnist og bensin da? altså da bensin i form av at dysene åpner!? (plukk av fuelrail og få noen til å kinne mens du ser om det spruter bensin av dysene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 nei, det er riktig:P høres jo ut som syl3 har fått syra da:P feil på ringer eller noe... Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 men du bytter vel topp pakning når du byttet til 531 topp? og gjorde topp og blokk rein?høres jo rart ut da,sjekket gnist og bensin da? skulle jo starta på 3syl ivertfall. byttet ikke toppakning men vi gjorde rent ja. den tenner på helt feil tidspunkt. toppakningen var ikke startet på:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Får ikke lav komp av tenningssystemet :pmen har du gnist og bensin da? altså da bensin i form av at dysene åpner!? (plukk av fuelrail og få noen til å kinne mens du ser om det spruter bensin av dysene) vi har gnist og bensin ja ;) er ikke dyser er gasser motor dette ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 nei, det er riktig:P høres jo ut som syl3 har fått syra da:Pfeil på ringer eller noe... vi må nok ta opp motor igjen og sjekke over stempel nr 3. men den skal jo starte uavhengig av den sylinderen. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.