Gå til innhold

Temperatur varslel!! Audi A3 1,8t 98

Ranger emnet


Robiiin

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

 

Når jeg starter bilen etter at den har stått stille over natte (gjerne når det er kaldt) kommer det opp et temperatur symbol på displayet, itillegg til at den piper en par ganger...

Både symbolet og pipingen forsvinner etter 30sek - 2min..

 

Noe som vet va dette kan være? Symbolet kommer alstå bare avogtil og når bilen har stått stille en dag.

 

Temepraturen på motoret holdes stabilt på 90grader når den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp...har aldri sett den verken under eller over..utenom når moteren er kald da..!

 

Hva ligger din på ? ser du har nesten lik bil..?

 

Hørte med forrige eier av bilen, han mener temp varlsen som kommer opp, skal komme opp når motoren er veldig kald, det er som en advarsel på at man ikke må kjøre bilen "hardt" eller mer riktig, med mye omdreininger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens

 

Når jeg starter bilen etter at den har stått stille over natte (gjerne når det er kaldt) kommer det opp et temperatur symbol på displayet, itillegg til at den piper en par ganger...

Både symbolet og pipingen forsvinner etter 30sek - 2min..

 

Noe som vet va dette kan være? Symbolet kommer alstå bare avogtil og når bilen har stått stille en dag.

 

Temepraturen på motoret holdes stabilt på 90grader når den er varm.

 

Min A3 ligger på 90-92 grader når den er normalt varm.

Mener å huske på alle Audier jeg har sett så er det driftstemperaturen ved normal kjøring. Noen som kan bekrefte noe annet....?

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min A3 ligger på 90-92 grader når den er normalt varm.

Mener å huske på alle Audier jeg har sett så er det driftstemperaturen ved normal kjøring. Noen som kan bekrefte noe annet....?

 

 

min ligger på 70-75, 88-90 på tomgang. samme som vwgolfii...

 

Vwgolfii Når jeg kjører ligger temp. på ca. 70-75 grader tipper jeg..

På tomgang ligger den på 90 grader.

det har den gjort på alle mine biler, utenom hvis det har vert noe feil med dem.

 

på golfen min så steg tempen og bilen kokte, når termostathuset røk, samme når vannpumpa tok fyken...

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt at bilen din ligger på 90grader. Fyll på kjøleveske som skrevet over. Hjelper ikke dette er det sensoren i kjøleveskebeholderen som er ødelagt. hvis ikke du får kjøpt denne løst må du ha ny beholder. føleren sitter inni.

 

Ja ikke sant, det er normalt at den ligger på 90 grader i driftstemp?

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 grader mener jeg er optimal driftstemperatur..

Som nevnt tidligere ligger motortemp. med meg på 70-75 grader, dette skyldes nok at det er vinter og jeg holder meg stort sett under 3000rpm.

 

Om her er noen som har 90 grader ved driftstemperatur. Hva vil denne bli på en varm sommerdag? 100?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 grader mener jeg er optimal driftstemperatur..

Som nevnt tidligere ligger motortemp. med meg på 70-75 grader, dette skyldes nok at det er vinter og jeg holder meg stort sett under 3000rpm.

 

Om her er noen som har 90 grader ved driftstemperatur. Hva vil denne bli på en varm sommerdag? 100?

 

En liten ting, for det første, på de fleste vag er denne temperatur måleren inni bilen innstilt fra før, om bilen er 80 eller 90 grader spiller ingen rolle.

Den nåla er programmert til å vise 90 grader om bilen ligger innenfor normaltemp og varsler hvis noe ikke er normalt.

På mange nye vag er ikke måleren der heller.

 

For det andre er driftstemp på min og alle andre jeg kjenner i hele landet sin bil 90grader.

feilen kan være noe så enkelt som en el. feil.

eller diagnostikkfeil

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår