Torgeirs Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 er det noen som veit om ein billig 4- kanalsforsterker hvor hver kanal er på minst 450 watt. Den må være ny. Maks 5000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Da må du nok opp ein del i pris! Men eg rekner med at du har sett deg blind på jallaeffekten ifra jallaforsterkere, og at du klarer deg fint med 4x100w skikkelige watt. (kva skal du bruke forsterkeren til?) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 tenkte å først bruke den til å dra eit par deacederar og etter hvert eit frontsett. deacedarane er jo på 450 watt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 men lykke til å finne en 4*450w forsterker :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 hva meiner du eg burde gjøre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 kjøpe en 4*100w hvis du skal bruke til frontsett :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 javel, men eg hadde tnk å bruke samme forsterkeren på 6x9 som på frontsettet. Er tydelegvis ikkje mulig det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 ikkeno problem det.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 neivel, forklar da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 du har 4 kanaler? 2 til bak, 2 til forran.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Husk at "450W" ikke er det de trenger for å fungere da. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 nei eg veit det. men for at de skal fungere optimalt treng dei 450w. Eg får vel bare se etter 2 2-kanalsforsterkere da. Forslag til forsterker til 6x9? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Decade er så lettdrevne at de slett ikke trenger 450 watt for å fungere optimalt. Selv en GOD 4 x 50-watter er nok til å få dem til å spille høyt. Effektangivelsen er hvor mange watt de TÅLER, ikke hvor mange watt de MÅ ha :) To 2-kanalsforsterkere kan uansett være et greit valg, men unngå typiske billigforsterkere som ofte kan låte tynt og "hissig". Decadene er såpass "loudness-preget" i karakteren at det kan være en grei idé med en litt mer varmtlydende sak. Eldre Soundstream Class A bør være en grei match. Ligger bl.a. en til salgs her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 høres bra ut, men eg hadde tenkt meg ein ny forsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Celestra FA475 koster 4995,- og yter 4 x 75 watt. Har kun hørt meget gode ting om den, og selv om Celestra er relativt ukjent her til lands har de et svært godt rykte andre steder. At FA-serien i tillegg ser svært bra ut og bruker gode komponenter gjør ikke akkurat ting noe verre... Vekten er faktisk 7.1 kilo. EDIT: kan jo være greit å oppgi hvor man får tak i den også :P Powersound.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg