Ja__9 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Heisann. Var uheldig med en ford sierra 2.9i som jeg kjøpte for et halvt år siden. Toppakning røk i går som nå resulterer i at bilen nesten ikke starter og kjølevannet er fullt av luft... Har en ny motor men hvor mye arbeid er det å skifte over? Den nye motoren er gått 140.000 og har en haug med service papirer med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Er nye motoren lik går det på etpar dager. Du trenger garasje med mulighet for å heise motor/gir ut av bilen, verktøy, bra garasjejekk og helst en reparasjonshåndbok, du vil også trenge litt hjelp av og til.. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Er nye motoren lik går det på etpar dager. Du trenger garasje med mulighet for å heise motor/gir ut av bilen, verktøy, bra garasjejekk og helst en reparasjonshåndbok, du vil også trenge litt hjelp av og til.. hmmmm... ønsk meg lykke til.... :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tberglie Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Vis det er 2.9 liter du skal skifte om til så tror jeg ikke du bruker et par dager? Du gjør jo det fort på en dag. lykke til da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burn Out Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Hvis det er en lik motor så er det ikke noe hokus pokus. gjort på en kveld vil jeg si.. Siter Hell yeah.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 fikk demontert alt untatt eksos og clutch på 3 timer i dag, tror jeg skal klare å få den ut av bilen iløpet av 3 timer i morgen tidlig. eneste problemet nå er rust i boltene til grenrør :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Nye problemer.. hvordan får jeg skilt girkasse og motor? Skal jeg løsne girkassen i fremkant eller i bakkant?? Kommer ikke til boltene hverken fremme eller bak, så hvordan får jeg løsnet de øverste boltene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Nye problemer.. hvordan får jeg skilt girkasse og motor? Skal jeg løsne girkassen i fremkant eller i bakkant?? Kommer ikke til boltene hverken fremme eller bak, så hvordan får jeg løsnet de øverste boltene?? Kan du ikke ta ut både motor og kasse i ett. Mye greiere det enn å knote med å treffe riktig med motor når du skal sette den inn igjen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Kan du ikke ta ut både motor og kasse i ett. Mye greiere det enn å knote med å treffe riktig med motor når du skal sette den inn igjen. Sliten sa det. MYE lettere å ta ut alt i ett stykke Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Og når/hvis du skal dele det så er det ut med startmotor og så er det 6 bolter mellom clutchhus og girkasse. Når de er ute så henger girkassa i to styretapper som er ca 1cm lange. Du må ta i litt for å få den ut, men pass på at kassa ikke blir hengende på inngående aksel. Hvis du på død og liv skal løsne de to øverste boltene mens hele sulamitten står i bilen så får du bruke to fastnøkler, sett den ene på bolten og hekt den andre inni (jævlig dårlig forklaring, i know) slik at du får litt ekstra lengde på verktøyet. For det er ikke plass til no skralle eller lignende. Alternativt kan du ta av fordelerlokk og skru av traversen under kassa, slik at hele greia vipper ned i bak-kant. Da skal det være mulig å komme til de to øverste boltene rett ved fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.