Gå til innhold

min 900 16v turbo ;D

Ranger emnet


matss

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg missforsto litt nå, men har du den orginale resirk-en og en åpen samtidig?? hvis du har det så er det ivertfall ikke rart at den går litt rart.

 

Nå husker ikke jeg helt hvor den orginale sitter sånn i farta men hvis den fortsatt sitter der, så er det bare å fjærne den åpne, den orginale holder en del mer enn orginal trykk, annen resirk kan du kjøpe f.eks på Speedparts som du allerede kjenner til ;) den som heter D1540 skal vist være bra.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke om jeg missforsto litt nå, men har du den orginale resirk-en og en åpen samtidig?? hvis du har det så er det ivertfall ikke rart at den går litt rart.

 

Nå husker ikke jeg helt hvor den orginale sitter sånn i farta men hvis den fortsatt sitter der, så er det bare å fjærne den åpne, den orginale holder en del mer enn orginal trykk, annen resirk kan du kjøpe f.eks på Speedparts som du allerede kjenner til ;) den som heter D1540 skal vist være bra.

 

jeg har bare den orginale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ikke for og være kjip nå men 250 - 280 hk høres litt mye ut. Spess siden det er APC og org eksos.

//Johan

 

syns det høres mye ut selv jeg.. skulle jeg tippe ville jeg sagt et sted mellom 230-240 hk! jeg vet ikke om det er gjort no særlig med APC, men org eksos er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres også mye ut i og med at det er APC systemet på den.. Pluss at uansett hvordan eksos du har så hjelper det ikke siden utløpet mellom turbo og eksos er orginalt. For og sitere en jeg kjenner så blir det som og blåse i en dorullkjerne via et sugerør.

 

DSC00101.jpg

 

 

Jeg har 285 hk på banebilen og det er strev og få henta ut mye hester med de gamle og900ene. Men klabert, nå skal ikke jeg utale meg om en bil jeg ikke har prøvd da. Kom på STCNs landstreff så får vi prøve =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke no problem å få ut den effekten med APC da Johan, men jeg er enig i at det fortsatt hørtes mye ut med tanke på hva som er gjort, 200-210 ville jeg gjetta på.

 

Og som Johan(Delta010188) sier så er den orginale downpipen en skikkelig flaskehals for eksosen, du brude kjøpe en sånn som står nederst her, men da må du være obs på at da må batteriet flyttes.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke no problem å få ut den effekten med APC da Johan, men jeg er enig i at det fortsatt hørtes mye ut med tanke på hva som er gjort, 200-210 ville jeg gjetta på.

 

Og som Johan(Delta010188) sier så er den orginale downpipen en skikkelig flaskehals for eksosen, du brude kjøpe en sånn som står nederst her, men da må du være obs på at da må batteriet flyttes.

 

skjønner dere er negative til hva jeg har skrevet i innledninga, men som sagt så er det det jeg har blitt fortalt! skulle jeg tippa ville jeg sagt 230-240 hk.. er lettere for meg å si det, siden det er tross alt jeg som er eieren av bilen..

 

og ang. det batteriet som må flyttes, det er allerede flyttet og klart for montering av en slik downpipe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meninga å være gledesdreper, og når jeg titta gjennom tråden på nytt så kan jeg være enig i at du kansje har litt mere hk en jeg tippa.

 

Da er det jo bare å handle da :D jeg skal kjøpe 3" downpipe til 9000 min i løpet av våren/sommern, gleder meg alerede :D

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...litt diskusjon e artig!! :P nei bare du kan bruke disse hestekreftern å blåse fra en eller anna bmw eller audi så e det godt nåkk!! man må tross alt bruke hestan man har...ikke ligg å daukjøre!! :P hehe ... peis på...få på downpipen å ta noen bmwa så blir æ fornøyd!! :) å det gjør du å!!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår