Gå til innhold

min 900 16v turbo ;D

Ranger emnet


matss

Anbefalte innlegg

endelig fått kjøpt meg bil :D

 

Litt info:

 

1990 mod

km 227 000

16v turbo

3-dørs

 

hva som er gjort:

 

stage 1 superchip (stage 2 og 3 har jeg liggende)

3" eksos fra turbo uten katalysator

pipercross konfilter

grønne dyser?

overhalt topp

stor intercooler

lader 1,4 - 1,5 bar

 

230-240 hk tipper jeg

 

 

noen bilder:

 

DSC00234.jpg

 

DSC00231.jpg

 

DSC00233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Flott bil du har fått deg ;)

 

Ang. utseende så kan du jo prøve å få tak i ett airflow kitt til den, du får ett helt annet utseende på den da.

Eksempler vises her: 1987 SAAB 900 Airflow

Du får litt bredere skjermer, store vingen, større bak/front fanger og skjørt som lager en litt annen linje på kanalene. Ser ganske bra ut syns nå jeg..

 

Kjører du med orginal gearkasse nå?

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svakeste "leddet" for å si det slik er nok gearkassen.

En liten "tommelfingerregel" er at grensen er 200HK før gearkassen bynner å slite. Med din effekt er du over denne grensen og du må være obs på dette. Begynner bilen å bli litt vanskelig å få i gear og kassen generelt begynner å bli vanskelig så må du være forberedt på ett havari snart.

Synd at det er slik, for disse motorene tåler godt over 200hk og en forsterket gearkasse koster en god del.

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feit med Airflow kittet den der som Wolwerix sier!!!

Grattis med ny bil.

 

Har du kjøpt deg ekstra drivknuter eller?? kommer sikkert til å tygge opp et par i sommer om du er hard på gassen ut av svingene.

Unngå rivstart, og di gass bare når du har "motstand" i drivverket, så bør den holde lenge.

 

Hvite blinkers er ikke dumt nei.

Skal du lakke den eller?

Sote rutene med en ganske lys film rundt om, og sortblank med Airflow kittet stor vinge og aero felger er noe jeg ville gjort. :)

 

ser deg på stcn forumet også vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår