Gå til innhold

Bmw 520/525i E34 vs. Volvo 740 Tic

Ranger emnet


Wildzor

Anbefalte innlegg

Jeg har snart tenkt å kjøpe min førstebil..

Det begynnte med at jeg så på e30 først, men gikk over til e34 som jeg syntes var litt tøffere

Den med 12 ventiler er ikke aktuell, så blir 24 Ventilert, hvis det blir Bmw

 

men så kom volvoen inn i bildet.. Syntes også denne er litt tøff, men er veldig usikker på valget mellom disse...

 

Så kommer noen spørsmål..

 

Så er dette bra biler?

Holder de lenge?

Mye skruing?

Deletilgang?

 

Har satt en maks pris på 40 - 50.000 kr!

 

Eksempler :

 

Volvo : AutoDB.no

 

Bmw : AutoDB.no

 

Beklager hvis det er feilpost!

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deletilgangen på både BMW og Volvo fra denne tiden, er STOR.

Men, du vil få myye mer bil for pengene dine med en BMW, jeg har hatt 4 BMW og 3-4 Volvo, så har erfaring innen begge. BMW bygde biler på den tiden, som kan nesten sammenlignes med biler frem mot 2000 tallet, så bra er de. (Gjelder da kvalitetsfølelse, sikkerhet osv). BMW'en ser jo tøffere ut også. Men skal du ha noe som går "godt", sats på 2,5 literen. BMW'en bruker også mindre guffe enn Volvoen. De fleste Volvo er godt brukte biler, og det er idag lite håp i å finne en fin voksenkjørt en, men hos BMW kan du enda finne veldig fine eksemplarer.

 

Du får tenke litt over dette, begge er gode biler, begge er forholdsvis lett skrudde biler.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du syns du kler best.

har hatt begge biltypene....volvo`n tåler mer herjing, mens bmw`n er bedre å kjøre osv.

Herjing blir det uansett med en førstebil, så gå for volvoen du.

Jeg har et X antall bakaksel og girkassehavari på bmw på samvittigheta, men ingen volvokasser.(bare litt ulyder)

Volvo har også skuddsikre motorer...

Har hatt 3 volvoer og 2-3 bmw`r og en hel haug med andre biler.

 

Kjører bmw nå, fordi det er det eneste "sportslige" jeg fant i min prisklasse med bakhjulstrekk med delt bakaksling.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw'n ser MYE bedere ut en volvo'n og er mye bedere å kjøre. Men hvis du skal ha en bil for å kjøre den i stykker så gå for volvo, hvis ikke bmw.

 

Er enig i at Bmw'n er finere å se på..

men så vil ikke jeg kjøpe bil får å kjøre den i stykker, da hadde valget gått til noe billigere!

 

Den volvoen der har stått til salgs leeeeenge. I fjor høst sto den til salgs, da startet den vel ikke ifølge annonseteksten. Om det er samme person som prøver å selge den nå vet jeg ikke.

 

Nå var begge bilene bare eksempler da, men er jo greit å vite dette :)

Audi S4 2.2tq sedan

x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å kjøre bil og synes utseende er viktig så hadde jeg gått for E34'n. Noen fete kantfelger og litt senk så er den bilen knall.

 

Volvo er vel litt lettere å skru på og tåler sikkert litt mer. Men vil tro BMW'n har mer kjørekomfort. Tror også e34'n er billigere i forsikring i og med at 740'n er turbo (Rett meg hvis jeg tar feil ;))

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søsken barnet betaler 4000 i året for sin 740 tic. han har kræsja maaaaange ganger siste året :P lureste er nå vel å kjøpe seg en volvo som ikke er orginal turbo bil og sleppe oppi turbo motor. det er ekstremt billig leike bil! personlig kommer jeg aldri til å tenke på første bilen som en bil som varer lenge! ikke min vertfall. max varighet blir vel ca 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår