Gå til innhold

Bærekule må byttes, hvor lenge/langt kan jeg kjøre?

Ranger emnet


yocbjone

Anbefalte innlegg

Hei! bærekula høyre forran er slitt og knirker fælt, men jeg må ut på en relativt lang tur i dag og i morra. 4-5 timers tur på e6 (oslo dombås og tilbake)

er dette en svææært dårlig ide eller? jeg MÅ opp og tilbake, har ikke mulighet til å få fikset dette før jeg får lønning.

 

Har ikke peil på hvordan jeg smører eller bytter denne selv, bare lurer på om bilen min vil overleve denne turen, vet ikke hvor farlig det er å kjøre med denne feilen, eller hvor ødeleggende det er for pakninger/dempere osv.

 

har forresten en 98 passat 1.6

 

om noen har noen forslag på gode/billige verksteder/privatpersoner som gjør dette, tar i mot alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ramler kula av så har du store problemer, men skal litt til før de ramler ut, men det skjer, og da gjerne med dødsulykker.. ikkje for å skremme deg, men er litt skumle saker dette, eg hadde sikkert sjekket denne kula meget godt før eg reiste på tur, og hadde nok kjøpt en ny samme dag, eller iallefall fått bestilt en..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er multilink forstilling på disse bilene å som regel er det den nedre bakre bærekula forran som tar kvelden på disse bilene. jeg kjørte med i slik kule en god stund før jeg byttet den å det er som regel ikke noe problem, hvis den bare knirker er det ikke stor slakk i den ennå heller. å de nedre armene bytter du lett selv, er det en av de øvre er det litt mer jobb, men du kommer langt med jekk og fastnøkler.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga F for noen år siden. Hadde da en Jetta. Heldigvis hadde jeg veldig lav hastighet men tenkte med gru hva som hadde skjedd om jeg hadde hatt 90 på E6. Hjulet sto i 45 graders vinkel, nappet ut drivakselen fra kassa og var mildt sagt ustyrlig.

 

Som sagt hadde jeg lav hastighet så det gikk bra, men det gikk dit bilen ville altså rett til venstre en stund, deretter rett frem. Mao. ikke noe å anbefale.

 

--

JerryMan

***********************************************

1996 Hyundai Elantra 1.8 GLS Stv. - Skal selges

2003 Mercedes Vito 112 CDi - Skal leveres

2004 Peugeot 307 SW - Konebil

2008 VW Passat Exclusive 2.0 TDi 4Motion Stv. - I bestilling

'08 Passat Excl. 2.0 TDi 4Motion Stv.

'01 MB A140 - Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår