ehrnst Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Hvordan har du jordet sprutet? Hvilke punkter osv. Er motoren jordet skikkelig og? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 nå har jeg lagt opp ny magnet pickup, og nye pluggledninger, nå skyter den ikke eller butter i mot på startern, men den åpner ikke dysene når motorn er varm, lurer litt på om det kan være dårlig jording????? Dysene er vel styrt med - antar jeg.. Konstant + til alle, å 6 - ledninger som styring.. Du må selvfølgelig sjekke jording av både motor imot kaross, og tec3 imot motor, men siden dysene styres med separate ledninger å ikke igjennom felles kaross/motor jording så tviler jeg på at problemet er der desverre.. Må nesten være noe feil med ledningsnett eller tilkoblinger.. Kanskje dårlig lodding? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Dysene er vel styrt med - antar jeg..Konstant + til alle, å 6 - ledninger som styring.. Du må selvfølgelig sjekke jording av både motor imot kaross, og tec3 imot motor, men siden dysene styres med separate ledninger å ikke igjennom felles kaross/motor jording så tviler jeg på at problemet er der desverre.. Må nesten være noe feil med ledningsnett eller tilkoblinger.. Kanskje dårlig lodding? tror ikke problemet ligger i jording av sprutet i vertfall den har egen jording, batteriet ligger bak og er bra jordet med minus kabelen off course, litt usikker på jordinga på motor og karroseri men den er orginal, går den fra girkassa til karosseriet, blir vel litt bedre når jeg får brukt bilen litt den har jo stått i noen år snart he he:biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Hvordan har du jordet sprutet?Hvilke punkter osv. Er motoren jordet skikkelig og? sprutet er jordet i karroseriet og ligger fremm v plusspunktet, og skal være bra mener jeg, skal gå over og sjekke jordingspunkt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 må legge til at bilen starter med en gang hvis jeg rullstarter med liten fart, og funker fint, uansett temp,, ingen som kan hjelpe meg, det er mest sannsynlig el feil??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Ingen av signalkablene som ligger nære dynamo heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 må legge til at bilen starter med en gang hvis jeg rullstarter med liten fart, og funker fint, uansett temp,, ingen som kan hjelpe meg, det er mest sannsynlig el feil??? Bilen kan kjøres som vanlig, bare den blir trill-startet? Eller misforsto jeg? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Bilen kan kjøres som vanlig, bare den blir trill-startet? Eller misforsto jeg? riktig. den starter ikke på starteren når den er varm,da må den trill startes eller vente til den blir kald, den butter i mot starteren og åpner ikke dysene når den er varm,alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 riktig. den starter ikke på starteren når den er varm,da må den trill startes eller vente til den blir kald, den butter i mot starteren og åpner ikke dysene når den er varm,alacocaina men den åpner dysene ved trillstarting? Må jo være no troll i bagasjerommet ellerno :D Må jo være noe med strøm tilførsel eller jording som forandrer seg når motoren blir varm da?! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Virker jo her som starteren har en innflytelse på elktronikken når motoren er varm? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 ja har tenkt tanken på det + at jordingen fra motor til blokk blir dårligere når blokka er varm. men har prøvd med 3 forskjellige startere, men kan jo hende at det blir for stort spenningsfall til starteren pga jording, kom med innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 ja har tenkt tanken på det + at jordingen fra motor til blokk blir dårligere når blokka er varm. men har prøvd med 3 forskjellige startere, men kan jo hende at det blir for stort spenningsfall til starteren pga jording, kom med innspill Jeg tror det er en slik type elektrisk feil iallefall.. Legg opp ny + ifra batteriet til Tec2, med bra tverrsnitt (typ 2,5-4`), og samme med jording til chassie.. Bra tversnitt, å 100% sikker tilkobling.. Deretter pusser du over motor jording og startmotor + pol.. Har tec2 egen jording til motorblokk/topp? Mange sprut har det.. Sjekk denne, da den er signaljording... Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Min var også sånn, når motoren var varm fikk jeg ikke start på den uten å trille den i gang. Samme som hos deg, starteren buttet. Jeg solgte den ;) heheh Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Min var også sånn, når motoren var varm fikk jeg ikke start på den uten å trille den i gang. Samme som hos deg, starteren buttet. Jeg solgte den ;) heheh Ja det var jo til stor hjelp, var det tech2 eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Jeg tror det er en slik type elektrisk feil iallefall.. Legg opp ny + ifra batteriet til Tec2, med bra tverrsnitt (typ 2,5-4`), og samme med jording til chassie.. Bra tversnitt, å 100% sikker tilkobling.. Deretter pusser du over motor jording og startmotor + pol.. Har tec2 egen jording til motorblokk/topp? Mange sprut har det.. Sjekk denne, da den er signaljording... den har egen jording ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg