Gå til innhold

voc bil for gata

Ranger emnet


Teigen

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har en 76 mod opel rallybil den står det ikke noe om bruksbegrensing i vognkort,

 

Antar at det ikke er lov og bruke den etter veien utenom trening/løp

bilen har hatt vognlisens siden 80 tallet. vet de som har bygget seg rallybiler i senere tid har fått bruksbegrensing i vognkort.

Jeg har vist min hos biltilsyn vær gang men aldri hørt noe om det på min bil.

har blitt stoppet også men siden det ikke sto at det var bruksbegrensing i vognkort så fikk jeg kjøre, var nok heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun lov til og bruke bilen på veien under transport etapper eller til og fra organiserte løp og trening.

Det gjelder for både de med svarte og hvite skilt.

 

har nettopp vært å sett på ein volvo orginal selv den har godkjent bur i vognkortet og avgass på ein 80 mod er jo skyhøgt så det skal ikkje være nåke problem og motor er jo ein orginal motor så å si så den var bare å kjøre med sa han som hadde den... er jo ein vanleg bil berre med bur og rally lisens...

05- V70 D5 MOVE

93- 245 varevogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp vært å sett på ein volvo orginal selv den har godkjent bur i vognkortet og avgass på ein 80 mod er jo skyhøgt så det skal ikkje være nåke problem og motor er jo ein orginal motor så å si så den var bare å kjøre med sa han som hadde den... er jo ein vanleg bil berre med bur og rally lisens...

Skyhøy og skyhøy, er vel 4.5co du kan ha på en 80mod.

 

men hvorfor i all verden kan man godkjenne en bil med bur regga som rallybil også kan du bruke den som vanlig bil, når du ikke kan ha bur i en bil som skal brukes på veien?

 

Så det er nok begrensa kjøring på en rallybil med hvite skilt. Men kan hende at du kan ta en "prøve tur" med bilen på gata.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallybiler ink. VOC er kun lov å kjøre med på veien til og fra NBF arrangemang, hvor du står på startliste.

 

Noen her som ikke skjønner hvorfor 4-punkt ikke er lov i vanlig biler. Hva tror dere skjer om man taker å ikker har bur, men bruker 4-punkt? Om take kollapser er det deg take stopper på.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere at det ville vært lov og kjøre med rallybiler på gata, hvor manga hadde ikke da bygd biler med bur og gromme motorer og betalt vognlisens og godkjent bilen hos en av bilsport forbundets kontrolører for og slippe unna avgass krav, krav til godkjenning av motor, bremser og masse annet.

 

Ekke lov og brukes på gata, er du heldig og ikke har no skrevet i vognkortet så bruk huet forde, sku det skje no alvorlig utenom trening/løp så vil det garantert ødelegge for andre.

 

Se for deg overskrifta

 

Ung mann drept i lek med rallybil.

 

Go reklame for rallysporten det, da ere bedre og bruke privatbilen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liten ting tel, mulig jeg ikke har lest godt nok nå, men hvorfor i helvete kjøpe seg en voc for og bruke på gata?

Det går ikke akkurat fælt, er mer skyv i en turbo. Bruke 30-70 tusen på en voc for og ruse rundt på gata er helt bak mål spør du meg.

 

Har vært kartleser i en voc og var også i eie av en selv for noen år siden, og syns ikke det var no grom gatebil, men en morsom klasse og begynne å kjøre i.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår