Gå til innhold

Klønete sjåfører koster skjorta

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

TUSEN TAKK TIL DERE FORPULTE KLØNER SOM KRÆSJER I JÆVLA PARKERTE BILER OG SØRGER FOR AT JEG MÅ BETALE ALT FOR DYR FORSIKRING! For å si som Atle Antonsen i sitt innlegg om samer; "kan du vennligst hente tilfart og sykle vannrett inn i helvete?" Jævla aper, altså.

 

Nettavisen - Klønete sjåfører koster skjorta

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bildet: Er det lastebilsjåføren, eller personbilføreren som er klønete mon tro?

 

edit: hmm, var ikke samme artikkel som jeg leste, så det var ikke bilde av lastebilen :(

 

Jeg ser ikke noe bilde, jeg?????? EDIT: Erik Braseths edit forklarer hvorfor jeg ikke så noe bilde ;)

 

Det er selvsagt teoretisk mulig at det ikke alltid er sånn, men som en hovedregel vil jeg si at den som klarer å kjøre på en parkert bil er rimelig langt ute å kjøre. En dårlig parkering fra annenpart unnskylder ikke hvorfor du dundrer inn i ham ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk fjernet bildet.

Men det det var bilde av, var en lastebil som var parkert utenfor veien, med lasteplanet stikkende ut i veien. For å si det sånn, det kunne fort blitt en VELDIG stygg dødsulykke. Jeg mener personlig at lastebilsjåføren burde vært fratatt lappen og fengslet for å gjøre noe slikt.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk fjernet bildet.

Men det det var bilde av, var en lastebil som var parkert utenfor veien, med lasteplanet stikkende ut i veien. For å si det sånn, det kunne fort blitt en VELDIG stygg dødsulykke. Jeg mener personlig at lastebilsjåføren burde vært fratatt lappen og fengslet for å gjøre noe slikt.

 

Det kunne blitt en stygg dødsulykke hvis han hadde fått motorstopp midt i veien også, og bilen bak kom dundrende inn i ham. Jeg er altså fortsatt ikke særlig imponert over han som kjørte inn i lastebilen, for lastebilen STOD PARKERT! :) Må jeg si det flere ganger for at det skal nå inn eller? Hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjørte jo ikke inn i lastebilen, han kjørte inn i lasteplanet, som stakk ut i veien, noe som kløyvde øvre del av bilen. Jeg fraskriver selvsagt ikke føreren av bilen for ansvaret, men jeg mener at det var 110% feil av lastebilsjåføren å heise ned lasteplanet ut i en trafikkert vei. Da dette er NOE vanskelig å se.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjørte jo ikke inn i lastebilen, han kjørte inn i lasteplanet, som stakk ut i veien, noe som kløyvde øvre del av bilen. Jeg fraskriver selvsagt ikke føreren av bilen for ansvaret, men jeg mener at det var 110% feil av lastebilsjåføren å heise ned lasteplanet ut i en trafikkert vei. Da dette er NOE vanskelig å se.

 

Jada, jeg er selvsagt enig i det. Jeg snakker dog ikke om denne saken spesifikt, da denne ble linket til sakens kjerne ved en tilfeldighet.

 

Det jeg vil belyse og lage et nummer av er det faktum at vimsete (og udugelige?) sjåfører kræsjet i PARKERTE BILER for 270.981.000 kroner i 2007. 36739 ganger har parkerte kjøretøy blitt påkjørt i 2007 - og det er altså bare de skadene som er rapportert til forsikringsselskapene, det finnes sikkert en del mørketall også. Siden år 2000 beløper summen seg til 2.166.983.000 kr - det er altså over to milliarder kroner, i utgifter tilknyttet parkerte biler som har blitt påkjørt!

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på.. Gjelder dette BARE parkerte kjøretøy, eller også kjøretøy som stod i ro i ulykkesøyeblikket? Jeg har selv seilt ned i naboens bil på stålis, og siden det var opp/nedoverbakke greide han å stoppe, men ikke jeg. Ble dette medberegnet her? I så fall vil jo det ta litt "piffen" ut av det.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har reagert på hva journalisten skrev?

 

"20-åringen som kjørte på en parkert lastebil søndag, har ingenting å skamme seg over."

 

Blir vel litt feil, dersom en kjører inn i noe stasjonært, har en noe å skamme seg over.

Har jo fått med meg at det er litt "formildende" omstendigheter i akkurat denne saken da.

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjørte jo ikke inn i lastebilen, han kjørte inn i lasteplanet, som stakk ut i veien, noe som kløyvde øvre del av bilen. Jeg fraskriver selvsagt ikke føreren av bilen for ansvaret, men jeg mener at det var 110% feil av lastebilsjåføren å heise ned lasteplanet ut i en trafikkert vei. Da dette er NOE vanskelig å se.

Lastebilen brukte vel ikke varsellys og personbilen brukte ikke bremser? Jeg mener absolutt at det er personbilens feil at det ble kollisjon. Om jeg slår noen ansiktet, kan jeg vel ikke skylde på at ansiktet var i veien for neven? "Oi, sorry! Så ikke at du stod der.." :boxers

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgeligt er det lastebilsjåfføren sin skyld enhver idiot vet jo att en ikke skal legge ned planet midt i veien hvor det kjører biler. vet selv hvor vanskeligt det er å se slike plan. tenk deg 3-7cm platt som går rett ut i veien, er ikke bare bare å se slike. du har tross alt mye mer å følge med på når en kjører enn slike tullinger som tror de eier veien. er fullt å helt lastebilen sin skyld, de skal ha varslinger ved slike handlinger eller så skal de på markerte plasser / åversiktlige plasser hvor de skal ha ned platten. så den som er eier av bilen har krav på å få erstattet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..

hva har egentlig samer med denne artikkelen å gjøre?

 

Det slo meg og. Må vi nødt til å dra minoritetsgrupper som allerede er utsatt inn i situasjoner de ikke har noe med å gjøre?

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår