Dammed Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Tenkte å kjøpe meg ny CPU og en ny CPU vifte. Valget har nå falt på denne CPUen: Hardware.no - Prisguide - AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition Og denne vifta: ::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions ::: Har dette hovedkortet: MSI -- MICRO-STAR INT'L CO., LTD. På produktsiden så stå det: No motherboard components with a height greater than 39mm, as well as the PSU, disk drives, VGA card, and RAM should be present within a 61mm radius from the center of the CPU. Jeg har sjekket og målt, og for meg så ser ut som det skal passe, men tenkte å sjekke med dere som kan dette litt bedre enn meg, så jeg slipper å kjøpe en for stor vifte. Har planer om å klokke CPUen, så derfor så stor vifte. (målet er 3.0-3.2ghz) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Hardware.no (?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 har spurt, men de er så himla trege. Tenkte å sjekke her og. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Er du sikker på at du har målt riktig? For meg virker det som om vifta vil stikke ut ovenfor hovedkortet, og derfor treffe kabinett/PSU. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Enig med SlitenVolvo her. Hvis du ikke har ett stort kabinett, tror jeg du får problemer med Poweret.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 har målt 8,2cm fra sentrum av cpu vifta som er der nå til toppen av kabinettet. Skal gå helt fint. Kabinettet er større enn hovedkortet. Bilde: Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Det som bekymrer meg er om kondensatorene (?) som er rundt vifta, er de for nærme? De har en høyde på 1,5-2cm, så ifølge nettsiden så skal det gå bra, men de er som sagt veldig nærme cpu'en... Her har jeg ringet det som jeg tror kan være et problem, alle komponentene er lavere enn 2,5cm, men de er som rimelig nærme cpu'en: Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Microplex Norge AS Microplex Norge AS Disse går mer i høyden enn i bredden :) Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikand Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 spør på diskusjon.no . det er der alle nerdene er ;) EDIT:inkludert meg selv x) Siter Seat Leon 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Er nok sikkert et par her som er flinke med data blandt alle bilnerdene her da :) Jeg vil nok tro den vifta passer på, den er da ikke så stor. Har samme vifta selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 takk for svara, men det blir en annen vifte. ;) Denne: ::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions ::: Ja den passer fant jeg også ut, men den kjøler vistnok ikke like bra som 9500 serien. Så det ble 9500 serien istedet. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg