Gå til innhold

Hjullager

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei.

Har bytta bremseskivene bak på corren min, så tenkte jeg at jeg kunne gjøre det enkelt ved å bruke biltema hjullager for golf II. Nå når jeg har satt på alt, så sitter skiva veldig løst, mye slarke. Er det sånn at hjullager fra biltema for Golf II faktisk ikke passer, eller er det jeg som har satt dem feil vei eller noe?

 

Anyone?

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tru at de ikkje passer. Det meste er vel større på Corrado en golf 2. viss ikkje det er til 16V eller G60 du har kjøpt, men det tviler eg på biltema har.

 

en god mekaniker kontrollmåler alltid før han monterer=)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tru at de ikkje passer. Det meste er vel større på Corrado en golf 2. viss ikkje det er til 16V eller G60 du har kjøpt, men det tviler eg på biltema har.

 

en god mekaniker kontrollmåler alltid før han monterer=)

 

Nå har vel jeg aldri sagt at jeg er en god mekaniker, men jeg sammenlignet selvfølgelig lagrene med de gamle som sto på, og de så ut til å være samme dimensjon. Fikk skivene til å sitte vesentlig bedre i dag da, når jeg fikk satt lagrene skikkelig fast :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka delenummerne på Mekonomen.no på jobben i natt og de er like. Om du har montert alt riktig (f.eks. satt lagerskålene riktig vei/brukt riktige lagerskåler til riktig lager) skal det bare være å stramme til slik det er beskrevet i Haynes-boka (som anbefales på det varmeste for alle hjemmemekkere!).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka delenummerne på Mekonomen.no på jobben i natt og de er like. Om du har montert alt riktig (f.eks. satt lagerskålene riktig vei/brukt riktige lagerskåler til riktig lager) skal det bare være å stramme til slik det er beskrevet i Haynes-boka (som anbefales på det varmeste for alle hjemmemekkere!).

 

Ok! Da vet jeg det i alle fall. Var vel lagerskålene som ikke var presset skikkelig inntil lageret, men som tidligere skrevet, sitter mye tightere nå.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet denne til Corrado, men du tenker kanskje på det til Golf2?

 

Tenker på det jeg har lest i Haynes-boka til Einser og G2 i sin tid, ja. Er jo samme rutine på Corrado som på de andre bilene;).

 

Når jeg tenker etter så stemmer det som du sier at jeg ennå har til gode å se en Haynesbok til Corrado. Det eneste jeg har sett er de tilsvarende tyske "masturbasjonsbøkene" i serien "Jetzt helfe ich mir selbst":D.

 

Automobilia er plassen å leite etter slike bøker fra andre forlag. De har det meste.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår