Kjell_Bakaksel Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 hei hei har problemer med 4x4 på min vectra.den funker hvis jeg triller i gang bilen eller pumper mye på bremsen før jeg starter.men kutter ut hvis jeg kjører og bremser. har hørt at det kan være luft i systemet.noen som har erfaring med dette? takker for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 http://www.calibra.no/tech/skjema/Koblingsskjema%20300-399%20for%20Turbo%204wd%20og%20tidligere%20modeller.gif Se på den linken. Der står det hvilke komponenter som påvirker frakobling av 4x4. 4x4 skal kobles ut dersom 1: det blir bremset når farten er over 25 km/h. (Fungerer bremselysa dine?) 2: temperaturen i fordelingskassen er for høy. 3: trykket i servooljen blir feil. På eldre modeller blir hastighet gitt av optokobler i speedometer og på nyere modeller blir hastighet gitt av ABS enhet. Luft i bremsesystemet skal ikke lure 4x4 til å koble fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg