Gå til innhold

Takluken lekker - råd?

Ranger emnet


coqrouge

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg opplevde for en måned siden at takluken min lakk. Det var på høyre side av bilen, rett bak takluken. Vannet dryppet gjennom trekket. Jeg har staket opp dreneringshullene så godt jeg kan, skal ut å prøve mer litt senere. Nå nettopp skjøv jeg takluken helt bak, og helte vann ned i rennen på høyre side. Etter en stund hørte jeg surgle lyder og vannet begynne å dryppe igjennom takstoffet. Det rant forresten ut vann av alle dreneringsslangene, så jeg tviler på at de er tette.

 

153130.jpeg

 

Jeg har markert på bildet hvor vannet drypper igjennom.

Noen som har en idé til hva som er galt, og hvordan jeg evt. kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler litt på at det er pakningen. Etter hva jeg har lest her på forumet er den bare til for å beskytte mot støv og lignende, ikke holde vannet unna. I tillegg prøvde jeg å helle vann rett i renna, og da har vel ikke den pakningen noe å si?

Kan også være at jeg helte så mye vann i renna at ikke dreneringsrøra klarte å holde takt, isåfall er det kanskje pakningen. Kanskje den slipper igjennom _for_ mye vann?

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en pakning til takluken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så leste jeg et sted at en sånn taklukepakning går for drøyt 20 doller (veil.pris) hos VW forhandlere. Prøv Møller.

 

Håper du finner ut av det og deler det du finner med oss, jeg har nemlig noe lignende dritt. Lyst til å dra ut hele taket, men ikke før det blir sommer og sol tror jeg :)

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med min takluke å uansett hva jeg jor så lekkte den,men etter å hat ute takluken mange ganger å skiftet poakning å jort det jeg kunne så fant en kompis ud at der skal ver en plate i bak kant av luken å den kan være rustet i stykker så skjekk den.pakningen kjørte jeg uten ei stund så den holder vel bare vekke det verste regnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår