Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg litt`? bilen døde..

Ranger emnet

lurepåmye

Anbefalte innlegg

Lyser motorlampa på dashen og har du strøm i det hele tatt?

Det bare å begynne å sjekke alt av sikringer som første steg. Ikke koble batteriet av før du har bestemt deg for om du vil lese av feilmeldinger i motorstyringa eller ikke. Enten kan et verksted gjøre dette for deg, eller så er det mulig å gjøre det selv. Motorstyringa lagrer siste feil på bilen så lenge den kan registreres og så lenge det er strøm i batteriet.

Det er mange årsaker til at bilen kan stoppe, men begynn med sikringene :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser motorlampa på dashen og har du strøm i det hele tatt?

Det bare å begynne å sjekke alt av sikringer som første steg. Ikke koble batteriet av før du har bestemt deg for om du vil lese av feilmeldinger i motorstyringa eller ikke. Enten kan et verksted gjøre dette for deg, eller så er det mulig å gjøre det selv. Motorstyringa lagrer siste feil på bilen så lenge den kan registreres og så lenge det er strøm i batteriet.

Det er mange årsaker til at bilen kan stoppe, men begynn med sikringene :)

sikringer er grei.. la opp direkte strøm til bensinpumpen isted og da startet den med en gang.. vet du hvor rele sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forslag, selv om det muligens ikke løser problemet ditt. Jeg har info fra modellen før din, men om Toyota er det jeg vet det er, så er det ikke så mye forskjell mellom modellene våre (4A-FE etter 1990). Jeg TROR releet ifølge koblingskjemaene er lokalisert under venstre bakre stolpe. Om dette er B eller C-stolpen er jeg ikke sikker på. Håper dette kan være til noe hjelp. Releet heter "C16 Circut opening relay". Det er 5 ledninger/poler som skal inn på releet med fargene lys blå/sort, grønn/rød, hvit/sort, sort/rød og sort (med store forbehold om feil på fargene) ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider