bratlin Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 denne har sikert vært oppe før, men har fått et problem. Manifoilden er rødglødene og turbon er det også rødskjær i.. hva er grunnen til dettte? det er en garret T3 Turbo på En Sierra Is. den har 3 bar bensintrykk. På Forhånd takk.. Siter Carisma GLX 1,6 1997 106 Zenith 1,4 els:P (Wannabe Racer-bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 feil tenning, som fører til at bensinen ikke blir forbrent tidsnokk. hvor mye ladetrykk kjører du på? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Eller hard kjøring. :P Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fezworth Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 for lite bensin kunne også få det til og skje, kjøp den en AFR måler og bredbands lambda for og se på blandings forholdet og få kontroll på det som skjer under panseret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bratlin Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 har 3 bars bensin trykk. har prøvd det meste i mellom 0.3 og opp til 0.8 bars lade trykk. Å den blir rødglødende uten hardkjøring på 0.3 bar også. Siter Carisma GLX 1,6 1997 106 Zenith 1,4 els:P (Wannabe Racer-bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 ja stort sett får du rødskjær i turboen, kommer an på hvor lenge du kjører og hvor hardt du kjører. og hvor mye belastning turboen får! selv om du kjører rolig får turboen belastning i motbakker f.eks. er jo ikke no uvanlig at turboen får litt farge. å lade trykket har ikke alt å si, audis lavtryks turboer, lader ca 0.4bar blir også rød Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Er ikke uvanlig at turbo/eksos blir rødglødende etter kjøring. det er dette som gjør det livsviktig for turboen at motoren kjøres på tomgang noen minutt etter bruk så temperaturen får roet seg ned.. På diesel er det lavere eksostemperaturer, derfor ser en ikke rødfarge på dieselturboer. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 feil tenning, som fører til at bensinen ikke blir forbrent tidsnokk. hvor mye ladetrykk kjører du på? Feil tenning,som Ealoken sier. I dette tilfellet sannsynligvis for lav. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 turboen på min galloper tdi var rødglødende i stad, noe feil eller normalt? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kskeie Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Feil tenning, still 8-10 grader fortenning på tomgang, kjørte alt fra 0,3-1.0 på min is, helt standar motor, aldri hatt rødglødene turbo eller manifoil Siter cosworth powered Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 bilen min er TD TURBODIESEL, kan vel ikke justere tenninga på den? Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 bilen min er TD TURBODIESEL, kan vel ikke justere tenninga på den? ja kan det gitt ved å vri på diselpumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.