Dre Racing Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 jeg sveiset fast fjærene mine foran værtfall... de var vel kappet 10 runder (skal heise litt i år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Derfor den gikk på taket? ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Jeg har gule Koni og lesjøfors fjærer med -1.5 runde foran. Når jeg jekker opp bilen sitter fjærene fortsatt fast. Henger ikke å slenger i det hele tatt. Selv om du river og rusker alt du har i de? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Låner denne litt: Dette er på en 244. Med Gule koni og lesjofors 40-40, lønner det seg å ha maks stivhet på demperne bak og myk innstilling på demperne foran hvis man vil sladde? eller blir det helt feil? Hvis man vil ha minst mulig understyring foran, hvordan bør man da stille koni demperne? Eller om noen har en optimal løsning på hvordan man bør innstille demperne hvis man vil leike seg på rudskogen, hadde det vært gull! Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 noen som veit hvordan man justerer røde koni fremme? fant det ut bak men ikke forran. Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 mener dem ikke er justerbar? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Røde koni er justerbare! Man presser de helt sammen og vrir til man kjenner at man kommer nedi sporet. så vrir man med klokka for stivere og motsatt sef. for mykere demper. Så det krever litt demontering hvis demperen sitter i bilen. Viktig at man har demperen rett veien ellers så kan man ende opp med mykere når man ville ha de stivere,ved å følge min forklaring.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 står jo på dem hvilken vei man skal skru så :) driver å skal sette på bilen min nå så greit og få gjort det før jeg får på i gjenn fjør beinet og sånn Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 heller biltema enn koni... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Røde koni er justerbare! Man presser de helt sammen og vrir til man kjenner at man kommer nedi sporet. så vrir man med klokka for stivere og motsatt sef. for mykere demper. Så det krever litt demontering hvis demperen sitter i bilen. Viktig at man har demperen rett veien ellers så kan man ende opp med mykere når man ville ha de stivere,ved å følge min forklaring.. ;) på mine amazon dempere satt det en 3-4mm tjukk plastring som måtte tas av før man fikk justert, mulig det er det på 240 oxo Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Låner denne litt: Dette er på en 244. Med Gule koni og lesjofors 40-40, lønner det seg å ha maks stivhet på demperne bak og myk innstilling på demperne foran hvis man vil sladde? eller blir det helt feil? Hvis man vil ha minst mulig understyring foran, hvordan bør man da stille koni demperne? Eller om noen har en optimal løsning på hvordan man bør innstille demperne hvis man vil leike seg på rudskogen, hadde det vært gull! Mvh Stian kjør med -1 til -1.5 negativ camber fremme. så setter du opp med grove krengestag.. t.d 23mm fremme og 25mm bak. Økonomiløsning er feks. å kjøre doble krengestag (veldig enkelt bak, fremme må du forlenge kyllingbeina og lage en etasjeutgave av karrosseriklemmene). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 kjør med -1 til -1.5 negativ camber fremme.så setter du opp med grove krengestag.. t.d 23mm fremme og 25mm bak. Økonomiløsning er feks. å kjøre doble krengestag (veldig enkelt bak, fremme må du forlenge kyllingbeina og lage en etasjeutgave av karrosseriklemmene). Ja tenkte å bestille de krenge staga fra bcb, men de er 22mm fremme og 24mm bak. hvor får du 23 og 25mm? Og hvordan stiller du inn camber foran ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 på med lesebrillene: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Handling/volvo_sports_handling_V2.htm krengestag kan du kjøpe hos feks.. http://www.lysakerbil.no | http://www.ipdusa.com (ipd krengestag) Du kan også kjøpe 25/25. Evnt. forhør deg hos huggere, om de har noen "gt" krengestag. Tror også det skal være grovere på ambulanser(?). Skal du ha ren banebil, kan du derimot også vurdere doble stag, da dette er "gratis". (trenger bare litt plater og en borremaskin til å ordne bak). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Jeg satt først på dobble krengestag bak på bilen min, et på 21mm og et på 20mm. Det blei jævelig morro å slædde med, kunne ha full sidelengs i rundkjøringer uten å i det heletatt gi noe gass, med bare å svinge. Men var ikke noe gøy å kjøre med når jeg skulle kjøre pent, så satt på dobble foran og, men det blei litt for stivt igjen. nå er det sånn at enten så slepper det som faen foran ellers så må jeg få lakt den ut. Så vurderer å gå ned litt på en av staga foran, eller å sette på et til bak. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.