Gå til innhold

TD04HL-16T på 230ET?

Ranger emnet


Keltern

Anbefalte innlegg

Det var dette med bredbåndslambda da..

 

Hva trengs for å få noe slikt opp og gå egentlig?

 

Sonde, måler, meter..?

 

Vil det i det hele tatt være mulig å bruke på originalt motronic-systemet?

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævlig tungvindt egentlig, da motronic er noe driit å holde på med.

 

Det er akkurat dette.. Bredbåndslambda kan vel egentlig ikke benyttes spesielt effektivt uten datasprut, så man kan endre mappen uten å betale for spesialchip'er i hytt og pine.. :P

 

(Går vel kanskje mer i motsatt retning, men dere forstår vel kanskje hva jeg mener. :P)

 

Litt høyere bensintrykk sammen med (ganske sannsynlig i hvert fall) litt mer luft, så får det holde tenker jeg frem til eventuell datasprut (og da også en bredbåndslambda).

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt, da den begynner å skli litt ut!

 

*Hvordan gjør folket det med oljereturen? Sett noen eksempler, men host opp forslag... Er vell best å gjenge opp?

 

*Hvordan er det å vektjustere selv? File? Hvis jeg tar vekta til mor og veier. Er vell ikke så enkelt, med tanke på at man må vell ta rett sted også? Står vell kanskje maks diff vekt i Haynesboka?

 

 

Er snakk om maks 250hk... men mest sannsynlig er vell de nye stempela gode nok maskinert fra fabrikk til det effektuttaket?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skli ut? Nei nå får du rulle inn da! :P

 

Snakker jo motor, så hvordan skulle det ha glidd ut sånn sett? ;)

 

Oljeretur ja.. Please continue! Kommer sikkert borti den problematikken selv etterhvert.

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å unngå mitt eget tullprat så kjører jeg på med ett stk spørsmål ->

 

Gjør jeg dumt å kjøpe et sett med originale b230et stempel? Altså 4 nye mahle-stempler..?

 

Har så jeg får de for 2000,- med ringer og bolter og i mine øyne er ikke det noen særs stor upris.

 

Noen som er uenige?

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres da ikke dumt ut det... får en del gamper ut av orginal-stemplene sålenge blandinga er riktig :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tro på de stemplene som satt på rådene du kjøpte altså?

Men sef. hvis du skal borre blokka så..

:)

Jeg ville brukt penger på noe annet.. men det er meg sef!

 

Jeg er litt skeptisk til kompresjonen om jeg benytter meg av dine neddreide.. Er vel egentlig ikke stort mer enn det.

 

Noen tanker rundt dette?

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til kompresjonen om jeg benytter meg av dine neddreide.. Er vel egentlig ikke stort mer enn det.

 

Noen tanker rundt dette?

 

De er ikke dreid av mye. 1,5 mm syns jeg å huske. De er heller ikke dreid så domen er bredere,bare fortsatte med en liten kon innover.

 

Blir ganske mye sylindertrykk med en 16T på lavere turtall pga. tidlig/rask spool up.

Lenger opp i turtall er det faktisk mindre sylindertrykk pga. at stempelhastigheten er såpass høy.

 

Så om du har litt mindre komp. med de stemplene og du kjører std. staker og sprut så er det bare greit i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo rådene jeg kjøpte av deg da, så noe grøvre blir det jo..

 

Det var en ting jeg la merke til på stemplene dine og det var hvor lite slitasje det var på skjørtene! :) I hvert fall i forhold til de som satt der fra før så er de jo som "nye", hehe!

 

Men vil sår og hakk i stempelflaten være til bekymring egentlig?

 

Uansett så frister det litt med nye stempler, ringer og bolter, men det er jo 2000,- jeg kunne brukt på noe annet, som du jo nevner.

 

Deler til toppen eventuelt..

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har jo sef. bedre råder i de du kjøpte.

 

Men fortsatt ikke noe problem å skyte de ut gjennom blokka med feil map eller høyt gir relativt lavt turtall full gass og skenladd or all of the above! :)

 

Mener du på skjørta? Er jo ikke noen store sår på de i såfall. Bare ta litt fint sandpapir og rett de til så ingenting stikker ut. men ikke slip hele stempelet da! hehe.. På toppen av stempelet er det bare å pusse de rene og fri for evt. sår. kvasse kanter blir jævlig varme og er grobunn for sprekker (gen. sett) og glødetenning, (bank)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får se det litt an tenker jeg..

 

Men er det noen som vet om gode motorverksteder i lillehammer-området? Som tar på seg for eks. kontrollmåling, polering eller eventuelt sliping av veiva mi? :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår