Gå til innhold

min e46 320 (nå til salgs)

Ranger emnet


gofle2

Anbefalte innlegg

takk for diy. kjønte opplegget. men ble litt usikker siden jeg må stjele strømm fra tak lyset. og da må demontere en del mere. men skal se hva det blir til blir værtfall ikke gjort i vinter brrrrr hehehe

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De ligger stripsa fast inne i fangeren, fant en fin liten plass ca rett over tåkelysa. Vet ikke hvordan det er på m-tech fangeren da.

skal vel alltids finne en plass.

 

Gratulerer, nice bil:)

takk. :)

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for diy. kjønte opplegget. men ble litt usikker siden jeg må stjele strømm fra tak lyset. og da må demontere en del mere. men skal se hva det blir til blir værtfall ikke gjort i vinter brrrrr hehehe

 

tror ikke du trenger å ta ned mer en dekselet på a-stolpen på førersiden.. tror ledningene til taklyset går opp der.

jobber på et bilverksted der jeg har tillgang 24t i døgnet hver dag, så jeg slipper heldigvis å stå ute å skru. litt mer motiverende å gjøre ting da. var mindre motiverende å måtte legge om til vinterhjul i går. da jeg var ute å spant meg til jobb med utslitte 225/40/18 dekk på 10-15cm snø og null føre, så vidt klarte å komme meg inn innkjrselen på jobb.. ble 2 forsøk før det gikk. hehe..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trasig det der med bilen din.. blir uten bil i 2-3 uker jeg nå. er inne å får fiksa innfestninga til baktillinga. rivna i dørkplata. men ikke dårlig med 100% dekning goodwill garanti på en 9 år gammal bil. det skal bmw ha..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var innom verkstedet i dag. og fikk se under bilen, og delen der det er sprekt. ska også skifte bremserøra som går over bensintanken. de var noe opprusta. heh. greit å se det nå når de har plukka ned hele bakstillinga. får vel igjen bilen min på mandag. begynner å bli litt lei. snart en og en halv uke med bestefars subaru forester. :P

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk igjen bilen min på torsdag. men der fikk min lokale bmw forhandler en strek i regningen.

1. fikk igjen bilen en kompis av meg skulle kjøre den fra verkstedet men holdt på å gå rett i grøfta. det var nesten ingen bremser. pedalen gikk rett i gulvet.

2 en stor stygg mørk flekk med noe maling el. stripet inn i frontfangern min.

3. de har ikke tatt hjulstillingskontroll etter å ha hatt nede hele bakstillinga og sveisa inn nye fester fordi bilen min var senket.

 

han ringte meg på forrhånd og sa at bilen var ferdig. men at lufteskruen på v.kalipter bak var så fast de fikk ikke luftet bremser, men at det var bremser men kanskje litt rar på pedalen.

og at de ikke kunne ta hjulstilligskontroll på bilen fordi den var senket, mente jeg måtte sette på orginalfjører for å kunne ta hjulstillingskontroll.

 

fikk bilen bort på jobb til meg og brukte ca 10 min på å lufte bremsene på bilen, mener det ikke er forsvarlig å ringe å si at det er bare å hente bilen når det ikke er bremser på den.

har ikke fåt sett noe på det som er på fangern min, men tror det går an å få vekk.

 

litt skuffa.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også høre at de ikke kunne ta hjulstillingskontroll på min, siden den va senka.. Var ikke hos BMW forhandler da..

 

Hva er det for noe bullshit da? Hva om man senker bilen da, og skal godkjenne det, da må du jo ha papirer fra 4hjulskontroll! Dessuten er det justering på camber både foran og bak på de bilene, så det er bare å justere i vei selv om den er senket..

 

Har nettopp vært å godkjent justerbart senkesett på min e46

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har senket 60 forran 40 bak tok 4hjuls kontroll føre jeg dro på biltilsynet og fikk det godkjent. så vist det er bra nok for bil tilsynet må vell værkstede kunne utføre arbeide.?

og ikke noen bremser på bilen er jo ikke holdbart! hadde ikke betalt for jobben di har utført på bilens bremser. er det ett godkjet verksted må di kunde fikse små problemer eller finne en løsning. blir sinna her jeg sitter :P

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ca ett halvt år siden jeg var og fikk tatt hjulstillingskontroll på en annet verksted for å få bilen godkjent på bt. er mekaniker selv og vet godt at dette er egentlig bare ansvarsfraskrivelse fra verkstedet. dette er i grunn ganske dumt. har hatt god tillit og bare gode erfaringer fra denne bmw forhandleren før. normalt sett fra der jeg jobber. møter vi ett problem som kan føre til uforusette utgifter, tar vi kontakt med kunden for å finne en løsning på problemet, men hva om jeg ikke var mekaniker selv da. har de tenkt jeg skulle kjøre med så å si null bremser? skal opp dit i morra tidlig å finne ut hva de vil gjør med saken.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe bullshit da? Hva om man senker bilen da, og skal godkjenne det, da må du jo ha papirer fra 4hjulskontroll! Dessuten er det justering på camber både foran og bak på de bilene, så det er bare å justere i vei selv om den er senket..

 

Har nettopp vært å godkjent justerbart senkesett på min e46

 

Vet ikke hvorfor de ikke fikk det til. Var jo pga godkjenninga jeg skulle gjøre det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår