motormania Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 heij svigerfaren min skal sveise igjen noen hull i torpedoveggen.. det er ikke rust hul men hull der ledninger etc har gådd igjennom.. det er en plymoth baracuda... han har rett gass og rett trykk på gassen, rett tilsett og rett wolfram... hvorfor blir det da porer uansett? brukte de et spesielt stål på disse bilene? takker for alle svar=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Hadde samme problemet eg også, men da på en annen bil.. Viste seg at det var 2 stk tynnplater som var limt samme i torpedoveggen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Og pass på at det er helt rent for lakk og fett der det skal sveises og på andre sia av plata. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Ja karroseri kitt er ikke gøy å sveise i nærheten av engang :( Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escrot Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 noe som kans skje, er at hvis man skrur opp gasstrykket for mye, får gasstrømmen sa høy hastighet, at den drar med seg luft inn i fra sprekkene på sveisemunnstykket... da får man oksygen og den skiten i blandinga, ergo porer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 noe som kans skje, er at hvis man skrur opp gasstrykket for mye, får gasstrømmen sa høy hastighet, at den drar med seg luft inn i fra sprekkene på sveisemunnstykket... da får man oksygen og den skiten i blandinga, ergo porer... Skjedde med meg :) skrudde ned gasstrykket litt og alt ble mye bedre ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmustang69 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Alfa omega når det gjelder sveising er at materialet er rent. Fett, lakk, olje osv er fyfy. Vask der du skal sveise med Tynner. det tar alt fett. Du må ha apparaet rett innstilt med mating, strøm og gass. Ha heller litt for mye gass enn for lite. Har opplevd at folk har hatt feil gass på mig apparater. Dette gir masse porer. Stålkvaliteten skal ikke ha noe å si, men er det rust så glem det. Skjær heller vekk for mye enn for lite og erstatt det med friskt stål. Husk at nye stålplater ofte er innsatt med en oljefilm for å forhindre rust. dette må fjernes. Dette er jo en amerikaner og stålet her er ofte tykker enn på andre biler. Skal ikke være noe problem. Rolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupaflyLP Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 mest sannsynelig er dt for lite gass, om ikke feil gasstype, bruker han argon? eller som mange andre har sagt så kan det være lakk o.l, prøv å sette opp strøm styrken litt og sørg for at wolframmen er spiss! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.