Gå til innhold

escrot

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om escrot

  • Bursdag 01/30/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Escort
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 EFI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Rust xD
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Eidsvoll

escrot's Achievements

  1. Jeg skal overhale en eberspächer hydronic dieselvarmer. Gjorde dette for et år siden, men slurvet nok litt med rengjøringa av brennkammeret, som sikkert er tett av sot. Så nå ryker og poffer det bare fra varmeren. Det jeg lurer på, er hvordan man enklest mulig rengjør brennkammeret? Det må dyppes i en eller annen væske, for man kommer ikke til på innsiden (som er det viktigste stedet å få rengjort). Har sett at folk har brukt vanlig ovnsrens, men det var snakk om å gjenta prosedyren over 10 ganger for at det skulle blir bra. Det må finnes en enklere måte... Lurer på om det finnes noe syre, eller noe sterkt som man bare kan slippe brennkammeret oppi, og få det helt rent?
  2. av og til så hender det at bilen får litt ujevn og høy tomgang. Hvis jeg slår av motoren og starter den igjen så er den helt fin. Merker også at når jeg slipper gassen i fart med bilen i gir, så "lugger" den hardt. Noen som vet hva som kan være problemet? Er det normalt med tomgang på ca 700rpm med varm motor?
  3. Har du quattro må du slippe ned mellomakselen litt, og bare skru på den mutteren som leder til håndbrekken under bilen. Sjekk at ikke calipere eller wire er ødelagte da.
  4. Selger min mondeon mk2. Link til autodb: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=newest;AdItemId=1206531 Selges for 40 000kr Kontakt på Mail, sms eller ring på nr som står i annonsen. Holder til på Råholt i Eidsvoll.
  5. Hei! Har nettopp kjøpt meg en 1990modell audi 100 quattro avant 2.3 5 sylindre. Denne har gått 249000km og kostet 15 000kr. Noe rusk er det med den, selv om den er ganske strøken. Motorstyring: Når motoren er varm kan det hende at den kutter i effekt når jeg drar den ut på turtall. Akkurat som om den går i nødmodus. Leste ut feilkoder og fikk kode nr 2142, som betyr bankesensor. Prøvde å kjøre bilen med bankesensoren frakoblet, men hjalp ikke. Det rare er at bilen blir helt fin igjen når jeg slår den av og starter opp igjen, men går i nødmodus med en gang jeg får litt turtall. Hvor kan jeg få tak i billig bankesensor. er det kun 1 sensor på denne motoren eller er det to? ABS: Jeg ser at bilen har absenheten montert i motorromet, og at den har følere på alle hjul. Den har også denne knappen i dashbordet. Problemet er at den før det første ikke virker, det lyser ingen lampe når jeg slår på tenningen eller når jeg kjører. Denne bryteren synes jeg er litt rar også. Den låser seg liksom ikke når man trykker den inn som de andre bryterne i dashbordet, den spretter bare ut igjen når jeg slipper den. Setevarmer: Det er et sånnt hjul til setevarmer i sjåførsete, men når jeg vrir på denne, så blir ikke setet varmt, og det er ikke lys eller noe i brytern. Det jeg legger merke til, er at det kommer tikkelyder fra under setet mitt et sted, eller under dash (usikker). Denne lyden kommer når jeg belaster sitteputen med vekta mi, eller fjerner meg fra setet. Akkurat som om den var følsom for om noen satt i setet. Noen som har noen forslag til meg her? Mvh Kristian
  6. Selger bakre skvettlapper til volvo v70. uåpnet i orginal forpakning. passer til v70 mk2, og selges veldig billig da jeg har fått dem. Kontaktes på: Tlf: 40491934 Mail: eidsvollcity@hotmail.com Holder til i Eidsvoll i Akershus.
  7. Hei! Har en Ford mondeo 1997. Jeg fikk ny fjernkontroll til min defa alarm (821X) i går. men når jeg slår på alarmen låser ikke bilen seg. men når jeg slår av alarmen låser den seg opp. hva kan være problemet? Har feilsøkt litt. fant ut at alarmens sentralenhet sender et kort impuls til låsing av dørene når jeg slår på alarmen. det er nok riktig. målte dette framme ved sentrallåsens sentralenhet, men det virker fortsatt ikke. tror dere sentrallåsens sentralenhet er gåen? Har til og med prøvd alle de tre forskjellige pulsene til sentrallåsen. 0,5sek, 1sek og 4sek. null reaksjon. kan det ha noe med saken å gjøre at førerdøra ikke aktiverer sentrallåsen når jeg manuelt låser døra?(sannsynligvis dårlig sensor i låsekasse)
  8. Hallo! Jeg skulle fjerne sotinga på innsiden av blinklysa i hovedlyktene på min mk2 mondeo. På den ene siden brukte jeg neglelakkfjerner uten acteon. da la deg seg en hinne igjen, som ser helt ****** ut på bilen... har prøvd alt jeg har i garasjen, men ingenting hjelper. Noen som vet hva slags metode/produkt jeg kan bruke for å fjerne denne hinna?
  9. Jeg sliter med lugging, og har byttet alt av tenningssystemet, så nå er jeg på utkikk etter en fungerende hjerne til en 1,8 zetec silvertop motor, med manuelt gir. Henter hvis det ikke er for langt unna Eidsvoll, eller så kan jeg hente den på posten:) Pris: så billig som mulig:) Kristian kan nåes på: Mail: eidsvollcity@hotmail.com Tlf: 40491934
  10. Hva som helst... bare jeg får på dekka som er 195/60-15. Alu eller stål... alt av interesse... helst rundt Akershusområdet Kontakt på mob. 40491934
  11. Er det ingen elektrikere her? kan man ha to strømkilder på en bagasjeromslås... strømkildene gir jo aldri strøm samtidig, så det burde vel gå... tørr ikke prøve uten å vite det... tenkte å ta strøm fra kjørelyset bak...
  12. Jeg har en mk2 Mondeo(4-dørs) med elektrisk bagasjeromsåpner. Den er laget sånn at man ikke får åpnet bakluka mens bilen går... eller når tenningen står i andre posisjoner enn 0... det er slitsomt å måtte slå av bilen hver gang noen skal åpne bakluka, så jeg tenkte å koble om slik at en annen konstant strømkilde (tenkte på parklysa eller noe kupelys av noe slag) gir strøm til låseenheten. men da får jeg jo ikke åpnet bakluka når jeg slår av tenninga... derfor lurer jeg på om det er mulig å koble et kupelys inn på den eksisterende kretsen... slik at det orginale systemet gir strøm når tenninga er slått av, mens det hjemmelagde greiene gir strøm mens bilen er på... Kan jeg liksom bare bruke en strømtyv å koble meg inn på den eksisterende kretsen med en annen strømkilde? uten at det er fare for overspenning eller noe slikt? Takker for svar:)
  13. noe som kans skje, er at hvis man skrur opp gasstrykket for mye, får gasstrømmen sa høy hastighet, at den drar med seg luft inn i fra sprekkene på sveisemunnstykket... da får man oksygen og den skiten i blandinga, ergo porer...
  14. kikket litt på¨dette apparatet... får rabatter gjennom jobben, så jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med denne? eller ønsker å uttale seg generelt om det apparatet. lurer også på om jeg skal Bruke MISON 8 eller MISON 18 -gass??? eller evt. noe annen gass? skal bare sveise stål. Gassbuesveis MIG/MAG, transportabel Nr 12913 "Race" MIG/MAG halvautomat i kompakt utförande. Lämpliga för bil-, tunnplåtslagerier, hantverk, service och underhåll inom industrin etc. Även lämplig för svetsning utomhus, där man inte har möjligheten att svetsa med skyddsgas, där använder man sig av en flussfylld svetstråd. Transformatorn är omkopplingsbar i olika spänningslägen och skyddad mot termisk överbelastning. Trådmatningen är elektroniskt kontrollerad och stabiliserad samt har efterbränningsautomatik för att hindra fastbränning av svetstråden. Race 1903 M GNG är även utrustad med timer för punktsvetsning. Vid aluminiumsvetsning bör munstycke (en dimension större än tråden), matarhjul samt trådledare (teflon) bytas. Levereras med 3 m långt slangpaket med centralanslutning, 1.7 m återledarkabel med godsklämma samt 3 m nätkabel. * Vid användning av 10A trög säkring skall strömuttaget samt svetsperiodens längd anpassas därefter. Prospekt på begäran. Reserdelar till 1903 M GNG H412 Reservdelar till 1903 M GNG Norge H412 Artnr 12913 -0100 Race Nr 1903 M GNG Anslutningsspänning V 230/400 3-fas Anslutningseffekt 60% kVA 3.2 Säkring (trög) 230V 3-fas A 16* Säkring (trög) 400V 3-fas A 10 Isolationsklass H Skyddsklass 22 Max. belastning 60% int. A 118 Max. belastning 20% int. A 170 Inställningsområde A 30-170 Spänningslägen st 7 Tomgångsspänning ca V 16.5-32.5 Tråddimension Fe mm 0.6-0.8 Tråddimension Rostfritt mm 0.8 Tråddimension Al mm 0.8-1.0 Trådrullestorlek kg 5-15 Slangpaket Nr 23000324 Dimension L×B×H mm 770x460x660 Vikt kg 48 Förp. st 1 Pris Kr 6.970,00 Dito för Norge 12913 -5000 Anslutningsspänning V 230 3-fas Säkring trög A 16* Förp. st 1 Pris Kr 6.970,00 Tillbehör Matarhjul 0.6/0.8, stål 4436 -1004 Förp. st 1 Pris Kr 63,50 Matarhjul 1.0/1.2 mm, stål 4436 -1202 Förp. st 1 Pris Kr 54,80 Matarhjul 0.8/1.0 mm, aluminium 4436 -1103 Förp. st 1 Pris Kr 58,30 Slangpaket tidigare maskin 12913 -2601 Förp. st 1 Pris Kr 515,00 Slangpaket från serienr. H-06-118647 12913 -2619 Förp. st 1 Pris Kr 172,00
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår