Straydog Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hei. Lurer bare på om det er normalt at motoren skal tikke så jævlig på tomgang? Det er nok olje, og det var slik da oljen var ny også. Filmklipp med lyd Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Er ikke dysene du hører da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Hmm, det er mulig. Noen måte å sjekke det på? Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Stikk et skrujern på dysa, å ha håndtaket på skrujernet mot øret.. tikker det i øret, er det dysa.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 esbandos da! Det skal tikke i dysa selv om det tikker i ventiler! ;) Jeg har enorm tikking fra dysene på min fk på tomgang også, så du skal ikke se bort i fra at det er dysene. MEN, hvis lyden ikke har vært der før på motoren, så er det nok noe annet enn dysene vil jeg tro. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har slik tikking fra FK`n min jeg også, men vet ikke om det kommer fra toppen eller dysene. Skal få justert ventilene min snart for å se om det er det som er grunnen til tikkinga. Mener å huske at det har vært slik siden jeg kjøpte bilen. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Muligens kan dette være årsaken også: Gummidemperene som sitter mellom trykker og retainer morkner etter noen år og mister sin funksjon. da vil ventilene tikke mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.