AudiC Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hei. Jeg vurderte å kjøpe nytt trimkammer fra Veloxmotortuning til min Audi 80 Coupe 2,3E. Det jeg lurte på var om det er vanskelig å bytte. Må jeg demontere hele motoren eller ligger trimkammen lett tilgjengelig? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Er vel (D)OHC på de der? Altså, kammen(e) ligger så å si øverst. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 en 2.3E har vel strengt tatt 10V og SOHC, men ja, er overliggende kamaksel. Quattro79 her på forumet er jo bror til en av de/han bak Velox motor, og mener han har forklart kambytte tidligere på forumet. Anbefaler absolutt et søj. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/170554-bytte-kam-2-3e.html Den orginale kamakselen ligger under topplokket, altså ingen vansklig operasjon. Men du burde ha litt forståelse om markering av øvre og nedre dødpunkt på bilen din. Bilder og forklaring står i linken. Har du en 2,3E 20V har du to kammer, disse er også overliggende. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiC Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Oki..takker for hjelpen, men jeg lurer på en ting til. min bil er godt 290000km det vil ikke ødelegge eller gjøre noe skade å skifte til den trimkammen jeg skal ha sant? tenker på at motoren min er gått ett stykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwaudi-freak Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Hvis den ikke bruker noe vann eller olje så burde det jo ikke vere noe stort problem, men siden du først har den oppe ville jeg vurdert og bytte de hydrauliske løfterne og evt ventiltettnnge, toppakning. hvis den tikker, bruker olje / vann. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiC Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Den tikker som en bombe, men jeg har nye ventilløftere og skal bytte de no straks derfor tenkte eg å bytte kammen samtidig liksom. den bruker minimalt med olje og vann. så det betyr altså då at det ikke ska være noe problem altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwaudi-freak Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 burde gå greit da ja, men ta en kompresjons test på den først. kan vere lurt... kompresjonen skal vere på 10 - 12 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiC Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 oki.. skal gjøre det. tusen hjertelig takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg