Gå til innhold

Vurderer kjøp av Golf V

Ranger emnet


GFL

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på bensin eller diesel da?

 

2,0L 16v FSI motoren jeg har er ganske fin å kjøre med, kanskje litt "tynn" i bunnen, 1,4TSI er jo en glimrende motor også.

 

Kjørte Alvdal-Oslo på vinterføre på 225/45-17 piffrie vinterdekk med 0,53 i snitt. Lå stort sett litt over fartsgrensen, så ikke la deg skremme av at det er dyrt å kjøre med bensin

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 5 jeg har kjørt:

- 1,6 Jubileum

- 1,6 Sportline

- 1,9 TDI GT Sport (tidligere sportline)

- 2,0 TDI Sportline

- 2,0 TDI DSG Sportline

- GT 1,4 TSI

- GT 1,4 TSI DSG

- Golf plus 1,6 tiptronic Comfortline

 

Av disse ville jeg personlig valgt 2,0 TDI DSG. En fantastisk pakke bil som anbefalles på det sterkeste! 0,47 l/mil mellom oslo og bergen med litt gassing.

 

Eksempler:

2,0 TDI DSG Sportline, 249 000kr. Den rimeligste m/ DSG jeg fant i et kjapt søk:

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

2,0 TDI Sportline, 189 000kr

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

1,9 TDI Sportline, 188 000kr

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

2,0 TDI Sportline (lakkerte lister etc iallefall), 179 000kr

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst på diesel men jeg er ikke sikker. Litt dyrere i innkjøp + diesel og bensin prisene er jo snart like. Men er jolitt mere futt i en diesel bil da.

Er det noen svakheter på golfen da?? min far har hatt ca 10 passater de siste 15 årene og det virker som de har noen "barnesykdommer" som de sliter med. Eks forstilling,bremserog dører som fryser. Så jeg lurer egentlig på om golfen har noen slike "barnesykdommer"????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hatt problemer med på min, er feil montering av easy entry forsetet (3dr) og brilleholderen. Alt på garanti

 

min 2,0l FSI har nå gått "noen-og-60-tusen"

 

Hvordan fungerer 2,0 FSI egentlig? Vil tro 2,0 TDI er endel sprekere, spesielt i mellomakselerasjoner, men 2,0 FSI er vel kanskje litt rimeligere på bruktmarkedet?

 

Men hvis trådstarter ønsker diesel så ville jeg klinket til på en 2,0 TDI. MYE sprekere en 1,9 TDI. Hjalp nylig en bekjent md å finne en 2,0 TDI DSG Sportline. Endte opp på 207 500kr for en 2004 mod, gått 86000km, lakkert helt ned, 8x alu+++. Hvis du følger med litt så kan det dukke opp noen med DSG kun litt over pristoppen din. Den til 249000kr er for dyr tiltross for lav km. Listeprisen ifølgemøller er på ca 210 -220000 avhengig av utstyr.

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt og vurderer kjøp av en golf V`er om dagen ..

Men jeg lurer på hvilken motor type jeg skal gå for osv.

Har tenkt å legge i ca150 til 200 tusen.

Noen som har noen gode eller dårlige erfaringer å dele med megang de forskjellige modellene??????

 

Viss import er aktuelt ville eg anbefalt det. Sparer masse penger på det, men viss du skal importere så bør du kjøpe hos ein forhandler i utlandet. Dei er som oftest seriøse.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet min mon 2,0L TDI og GT i fjor sommer, GT var raskest, foran min og TDI treigest. Var ikke så stor forskjell mellom min og TDI'en, men TDI var helt tom der min begynte å funke skikkelig. TDI var helt tom over 4000. Var litt rart de første gangene. Fulgt ikke så mye med på turtallet og gikk rett i sperra der jeg ventet/var vant med at alt skulle skje

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet min mon 2,0L TDI og GT i fjor sommer, GT var raskest, foran min og TDI treigest. Var ikke så stor forskjell mellom min og TDI'en, men TDI var helt tom der min begynte å funke skikkelig. TDI var helt tom over 4000. Var litt rart de første gangene. Fulgt ikke så mye med på turtallet og gikk rett i sperra der jeg ventet/var vant med at alt skulle skje

 

Hmmm. hadde kanskje trodd TDIen skulle vært raskere. Er det 0-100 km/t denne målingen din var?

 

I mellomakselerasjoner må da dieselen være kjappere enn 2,0FSI? 80-140KM/t over fjellet var gjort på et blunk iallefall.

 

Gøy med GTen, men til hverdags hadde det blitt Diesel på meg.

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet aldri med klokke. Men fabrikktallet på min er vel 9,0. TDI er over 10 sek. Må gire oftere med TDI, 80-110 på 5.gear er nok best med TDI, på 6 gir tror jeg det blir mer close race. Så langt som til 140 tror jeg nok FSI har overtaket, litt avhenging av hvilket gear du starter fra. Dess laver gear, dess mer fordel FSI. På FSi kan du cruise på 6 gear fra 50 kmt, mens du må opp i 70-80 på TDI. Blir mye vibrasjoner under.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ifølge selgeren jeg prøvekjørte bilen av, og Vw.no sier 9,3 sek.

 

Motor 2,0 140 hk TDI DPF

Motor, drivverk, elektronikk

Motor 4 sylindret dieselmotor

Volum, l/cm3 2,0/1 968

Hk 140/4 000

Dreiemoment 320/1 750-2 500

Standard girkasse 6-trinns manuell

Girkasse mot pristillegg 6-trinns DSG

Batteri 330 A (61 Ah)

Dynamo 140 A

Vekt, kg

Egenvekt man./aut./4MOT 1 281/1 316/1 416

Totalvekt man./aut./4MOT 1 910/1 940/2020

Nyttelast man./aut./4MOT 629/624/604

Totalvekt tilhenger

med brems 1 500/1 500/1 600

uten brems 670/690/740

Totalvekt taklast 75

Toppfart, km/t

Manuelt/automatgir/4MOTION 205/203/203

Akselerasjon 0-100 km/t, sek

Manuelt gir/automatgir/4MOTION 9,3/9,3/9,5

Drivstofforbruk, l/mil

Manuelt gir/automatgir/4MOTION

By 0,69/0,79/0,79

Land 0,47/0,49/0,53

Blandet 0,55/0,60/0,62

CO2-utslipp, g/km

Manuelt gir/automatgir/4MOTION 145/159/164

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår