Gå til innhold

Audi A4 som første bil ?

Ranger emnet


Desperado90

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for min første bil (vet det finnes mange slike tråder)Derfor vil jeg gjerne høre deres erfaringer om Audi A4.

 

Tenker på 96/97 mod, helst ikke mer enn 180.000 km og ikke mer enn 80.000 kr. 1,8 literen med 125 HK er førsteønske =) Jeg er ikke av "rånertypen" og ser etter en godt behandlet bil, men kan gjerne være litt stylet, bare ikke for mye ;P

 

Hva er evt. ting man må se etter når man skal kjøpe A4?

 

Takk på forhånd

Mvh Vegard

Audi A4 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av feilene med A4 finner du her:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-a4-s4-rs4-les-f-r-sp-r.html

 

Jeg kjøpte meg en standard A4 1.8T som førstebil.

Angrer ikke kjøpet nå, men kunne tenke meg Quattro.

 

Jeg betalte 85000 for min 1997modell, da hadde den gått 171000km.

 

Jeg har ikke annet å si enn kjøpt A4, er veldig fornøyd med min selvom noen feil selvfølgelig dukker opp.

Blant annet har jeg bytte bremser forran.

 

Uansett, lykke til med kjøpet! :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte med 1.8T som andrebil. Hadde en lusen bimmer som førstegangsbil. Anbefaler deg quattro! Det skulle jeg likt å ha.

Og personlig synes jeg ikke man bør kjøpe bil uten en "T" bak navnet =) Det blir aldri det samme uten turbo igjenn =D

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av feilene med A4 finner du her:

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-a4-s4-rs4-les-f-r-sp-r.html

 

Jeg kjøpte meg en standard A4 1.8T som førstebil.

Angrer ikke kjøpet nå, men kunne tenke meg Quattro.

 

Jeg betalte 85000 for min 1997modell, da hadde den gått 171000km.

 

Jeg har ikke annet å si enn kjøpt A4, er veldig fornøyd med min selvom noen feil selvfølgelig dukker opp.

Blant annet har jeg bytte bremser forran.

 

Uansett, lykke til med kjøpet! :)

 

 

 

Takk for svar =) Linken var svært nyttig! Men ellers, er det noen forskjell på modellene mtp driftsikkerhet, forsikring og store forskjeller i bensinforbruk?

Audi A4 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en 98mod. Da slipper du det stygge gamle intriøret (rattet og litt annet småplukk) og du kan få et digg el. klimaanlegg! Ellers synes jeg overgangen fra 97 til 98 er ganske stor i motorrom etter hva jeg har sett. Så du burde absolutt gå for en 98-2000mod.

 

Jeg har både digg interiør og el. klimaanlegg i min 96 modell.... ;)

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i det hele så synes jeg ikke Audi A4 er no førstegangsbil... Man bør kjøpe noe som tåler en støyt... Vet ikke hvordan det blir med deg, men førstegangsbilen min måtte jeg skru en del på da jeg moste fronten 3 ganger :D Men det var jo BARE en BMW... bakhjulsdrift og vinter er farlig morsomt!

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hvordan man kjører det... Jeg tenkte den samme tanken og kjøpte meg volvo 740, men bulka ikke en eneste gang de 5 årene jeg kjørte den. Bakhjulstrekk og vinter = veeeldig farlig-morsomt :D Det er vel det eneste jeg savner med volvo'n.. En bil jeg kan leke villt med uten å være redd for å drite meg ut...

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i det hele så synes jeg ikke Audi A4 er no førstegangsbil... Man bør kjøpe noe som tåler en støyt... Vet ikke hvordan det blir med deg, men førstegangsbilen min måtte jeg skru en del på da jeg moste fronten 3 ganger :D Men det var jo BARE en BMW... bakhjulsdrift og vinter er farlig morsomt!

 

Som LoW RiDeR sier, kommer helt ann på hvem som sitter bak ratte. Har hatt lappen en stund nå, har aldri kollidert eller vært involvert i noen slags ulykke.

 

*bankibordet*

 

Men over til deg Desperado90:

 

Kjør på. Audi er fin første bil.

 

Som folk sier her, er det litt små tull med div ting. Er du heldig så kjøper du en bil som har en ærlig eier som vet om det er noe rusk med bilen. Er også flott om du fikser en NAF test. Er det noen større feil, finner de det stortsett. Eventuelt kjøp hos en forhandler og smeller på med bruktgaranti :)

 

Lykke til med Kjøpe

 

mvh Allan

Audi A4 TQ Sedan 1998/99 - Prosjekt

Renault 5 GTE 1991 - Prosjekt

Audi A4 Sedan 1996 - Solgt

More Ice.. More Snow.. More Fun.. Audi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hvordan man kjører det... Jeg tenkte den samme tanken og kjøpte meg volvo 740, men bulka ikke en eneste gang de 5 årene jeg kjørte den. Bakhjulstrekk og vinter = veeeldig farlig-morsomt :D Det er vel det eneste jeg savner med volvo'n.. En bil jeg kan leke villt med uten å være redd for å drite meg ut...

 

 

Kremt... :P Kjører du volvo, så driter du deg ut anyways! :P

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som LoW RiDeR sier, kommer helt ann på hvem som sitter bak ratte. Har hatt lappen en stund nå, har aldri kollidert eller vært involvert i noen slags ulykke.

 

*bankibordet*

 

Men over til deg Desperado90:

 

Kjør på. Audi er fin første bil.

 

Som folk sier her, er det litt små tull med div ting. Er du heldig så kjøper du en bil som har en ærlig eier som vet om det er noe rusk med bilen. Er også flott om du fikser en NAF test. Er det noen større feil, finner de det stortsett. Eventuelt kjøp hos en forhandler og smeller på med bruktgaranti :)

 

Lykke til med Kjøpe

 

mvh Allan

 

Jasså? Jeg krasjet ikke med vilje de gangene det skjedde da. Men det skjedde jo uansett. Ingen som vil krasje.. så det kommer ikke kun ann på hvem som kjører. Jeg bor ett sted hvor det er speilglatt rett som det er(Kommunen har fete julebord eller noe). Folk krasjer i hytt å pine. Omtrendt hvær dag. Så ikke komma hær å fortelle meg at jeg er en dårlig sjåfør. Dessuten så er jeg stolt av å fortelle at jeg har ikke vært nær å bulke audi'n. Hilsen fornermet.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg krasjet ikke med vilje de gangene det skjedde da. Men det skjedde jo uansett. Ingen som vil krasje.. så det kommer ikke kun ann på hvem som kjører. Jeg bor ett sted hvor det er speilglatt rett som det er(Kommunen har fete julebord eller noe). Folk krasjer i hytt å pine. Omtrendt hvær dag. Så ikke komma hær å fortelle meg at jeg er en dårlig sjåfør. Dessuten så er jeg stolt av å fortelle at jeg har ikke vært nær å bulke audi'n. Hilsen fornermet.

 

Hehe, var da virkelig ikke ment til deg vettu.

Det jeg mener, er at det har ganske mye å si hvem som sitter bak rattet, men vær og føre som du sier spiller mye inn. Så klart dekk og bil også :)

En som nylig har fått lappen på glatt/vått føre, mot en som har xx antall år med erfaring på slike forhold er vel ikke noe å diskutere engang.

 

Her oppe har merkelig nok Kommunen vår puttet penger i Terra. Så er lite til veiarbeid å ploging av veier. (Rart)

 

Nå skal ikke jeg diskutere så mye mer off topic i posten til Desperado90 :)

Audi A4 TQ Sedan 1998/99 - Prosjekt

Renault 5 GTE 1991 - Prosjekt

Audi A4 Sedan 1996 - Solgt

More Ice.. More Snow.. More Fun.. Audi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale A4 på det varmeste.

 

Har hatt en 95 A4 1.8 Quattro (ja, uten turbo og med 125 hk)ironisk nokk hadde denne utgaven full sportspakke fra Audi med understell og fult sportsinteriør, og klimaanlegg. Så for å få klima trenger man ikke opp på 98-> men det som er saken er vell slik jeg har forstått det så var det ekstrautstyr før 98 og etter der ble det standard.

 

Da jeg solgte den hadde den rullet 304 000km men den brukte ikke en dråpe olje. Var på verksted og viste den, da kjøperen jobbet der. Den eneste feilen han fant på de timene han hadde bilen var det som var "normalt" for en 95 modell... steinsprut på kanalene...:s Poenget er, om man tar vare på bilen med servicer og bytter slitedeler når de blir "brukt opp" og ikke kjøre med en "defekt" del så slipper man at feilen får en snøball effekt...

Dette gjelder gjerne for alle bilmerker da men...

 

Audi er gjerne dyrere en eksempelvis en Toyota fra samme tidsrom, men vil av erfaring si at Audien er mer kompakt og MYE bedre å kjøre...

 

Den største svakheten med A4 er vell bærearmene forran som slites, da foringene er støpt sammen med selve delen så da må hele armen byttes i stede for foringen... Så sjekk at bærearmene er stramme og fine, evt sjekk om disse noen gang er byttet...

 

Om jeg kan komme med et forslag, så lenge budsjettet tilater det, IKKE kjøp Audi UTEN Quattro.

 

Mye ble kanskje noe off topic, menmen

...

 

Ellers vil jeg ønske lykke til med bilkjøp...

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye ros om A4 fra dere valgte jeg å kjøpe en selv..Det ble en 1.6 1996 mod, ja! den er ikke verdens sprekeste..Men jeg hentet bilen idag og kjørte 35 mil, kan ikke si annet en at den er en kjempebil..Tross at den er senka 40mm var den super å kjøre (;

Forrige eier hadde byttet en rekke slitedeler, forstilling, lagre osv. Så jeg får håpe den holder seg unna verksted i nærmeste fremtid =)

Jeg ser fram til å buke audien!! =)

Audi A4 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår