Øyvind Gantenbein Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 har M46 og f svinghjul. trenger clutch til turbo motoren min (230FK) og de var ikke helt sikkre på volvo hvilken jeg skulle ha. noen som har handla for litt siden og har delenr. et sted eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 hva med å handle fra pedersen? forsterket trykkplate og std lamell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 får man ikke forsterka trykkplate på volvo også? får rabatt på volvo skjønner du ;) hva koster det på pedersen a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Pedersens Racing - Clutch til Volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Clutch ifra 740TIC med B230ET passer rett på ditt svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Men den fra 740 er vel igrunn samma trykkplata som på FT motorene også? Det slurer jo for ett godt ord. Kjøp deg forsterka trykkplate og vanlig lamell fra pedersen, duger ei stund. Begynner det å slure hiver du i sinterlamell. Men før du trenger sinter så ryker kassa. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 F har ikke samme trykkplate som ET motorene. Skjønner at de slurer med en sånn. ET clutchen er helt grei til en chippet FT/FK motor, men for all del kjøp Sachs eller Volvo sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Men den fra 740 er vel igrunn samma trykkplata som på FT motorene også?Det slurer jo for ett godt ord. Kjøp deg forsterka trykkplate og vanlig lamell fra pedersen, duger ei stund. Begynner det å slure hiver du i sinterlamell. Men før du trenger sinter så ryker kassa. Kjører chippet FK med ET clutch. Slurer ingenting det. :) Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 ett par harde clutchinger på 2.giret så vil dn slure.. tro meg!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 ett par harde clutchinger på 2.giret så vil dn slure.. tro meg!:) Med sterkere clutch er det stor sansynlighet for at M46 kassa "slurer" også.kiddie og den liker det ihvertfall ikke! Men man må huske å rengjøre svinghjul og trykkplate før montering, den nye trykkplata er dekt med ett tynt lag antikorosjons olje. Og man må heller ikke "fingre" på lamellen. Gjør man det, skal clutchen holde svært bra den. Den er dessuten en hel del billigere enn en forsterket trykkplate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Kolberg Caspary Lautom AS - SACHS POWERCLUTCH VOLVO Dette er samme som på pedersen, men billigere. Mener at man får med lammell og utløser i denne pakka. har kjøpt en sånn nå, men har ikke kommet ennå. Kjøp via et bilfirma, da får du sikkert rabatt. Trykkplata er forresten -763. Finnes til M90 oxo, den er litt billigere, men ligger ikke på nettet. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Jeg handlet Sachs 763 trykkplate, Sachs lamell 034 og utløserlager hos internetbutik biltillbehör reservdelar bilreservdelar bildelar solna stockholm bilandelen bildelsnetto Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 takk for alle svar. tror jeg går for volvo/sachs sin først jeg. da får jeg den billigst og raskest, så jeg får satt i kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Må slenger inn enda en kommentar: egentlig like greit at clutchen på en M46-kasse slurer litt, for da spares ihvertfall kassa. Alle vet jo hva som skjer med 3. giret med for høy effekt og stram clutch.onfiredevi Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 sant det du sier der. som en slags "sikkerhet". hørte om pris på volvo idag. clutch til 740tic kosta 1880,- (med rabat), så det ser ut som pedersen sin standar clutch er billigere. den koster 1395:- det er jo samma clutch'en er det ikke? 740 Turbo 1985-91 B230ET/FT M46. KS-1505 1395:- UL-2065 185:- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg