Gå til innhold

noen som veit åssen clutch jeg skal ha?

Ranger emnet


Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

Men den fra 740 er vel igrunn samma trykkplata som på FT motorene også?

Det slurer jo for ett godt ord.

Kjøp deg forsterka trykkplate og vanlig lamell fra pedersen, duger ei stund. Begynner det å slure hiver du i sinterlamell.

Men før du trenger sinter så ryker kassa.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den fra 740 er vel igrunn samma trykkplata som på FT motorene også?

Det slurer jo for ett godt ord.

Kjøp deg forsterka trykkplate og vanlig lamell fra pedersen, duger ei stund. Begynner det å slure hiver du i sinterlamell.

Men før du trenger sinter så ryker kassa.

 

Kjører chippet FK med ET clutch. Slurer ingenting det. :)

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett par harde clutchinger på 2.giret så vil dn slure.. tro meg!:)

 

Med sterkere clutch er det stor sansynlighet for at M46 kassa "slurer" også.kiddie og den liker det ihvertfall ikke! Men man må huske å rengjøre svinghjul og trykkplate før montering, den nye trykkplata er dekt med ett tynt lag antikorosjons olje. Og man må heller ikke "fingre" på lamellen. Gjør man det, skal clutchen holde svært bra den. Den er dessuten en hel del billigere enn en forsterket trykkplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolberg Caspary Lautom AS - SACHS POWERCLUTCH VOLVO

 

Dette er samme som på pedersen, men billigere. Mener at man får med lammell og utløser i denne pakka. har kjøpt en sånn nå, men har ikke kommet ennå. Kjøp via et bilfirma, da får du sikkert rabatt. Trykkplata er forresten -763.

 

Finnes til M90 oxo, den er litt billigere, men ligger ikke på nettet.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenger inn enda en kommentar:

egentlig like greit at clutchen på en M46-kasse slurer litt, for da spares ihvertfall kassa.

 

Alle vet jo hva som skjer med 3. giret med for høy effekt og stram clutch.onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår