Gå til innhold

Kjøpe prosjekt Mk2/Mk1: hvor mye rust til hvilken pris?


haklis

Anbefalte innlegg

Hei!

Først litt bakgrunnsinfo.

Jeg er på jakt etter et Escort mk1/mk2 prosjekt. Har brukt litt tid på nettet for å finne hva som er tilgjengelig og hva som må til for å gjennomføre et prosjekt. Har lest flere inspirérende tråder her og på escortregisteret. Jeg tenker å kanskje bruke flere år på å få en eventuell bil slik jeg vil ha den. Er ikke redd for å begynne å sveise rust selv om jeg ikke har gjort det før. En gang må man lære. Nå som hus/kone/barn er i boks så kan man begynne å tenke på slike ting! :-). Selv om jeg kanskje ikke begynner med prosjektet ennå har jeg skjønt at det er lurt å skaffe seg en bil. Prisene øker på disse og det er jo like greit om det står å ruster i ett år til hos meg som hos noen andre. Drømmer som så mange andre om f.eks. en Mk1/2 med 2.0L og litt oppgradert drivverk og understell. Så til spørsmålet:

 

Spørsmålet:

Hvis man allikevel har tenkt å strippe en bil helt ned og sveise rust / lakkére om, hvor mye har det å si om det er mye rust på bilen?

Er ca 10.000,- en riktig pris for en nedslitt Mk2 med endel rust? Jeg tenker at det er jo dumt å kjøpe en bil som er for bra til å totalrenovere, men for kjiip til å ha nyte synet av. Samt at prosjektet er halve gleden.

Tanker og svar mottas med takk!

Ford Focus '05 Ghia 109Hk

Mazda 323 '92 1.6L

X - Volvo 460 '92 2.0i

X - Ford Fiesta XR2 '89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om folk som har kjøpt mk1 for 15.000 kr og den var så rusten att det kunne krype 5 menn gjennom gulvet på den samtidig

 

men har og hørt om nydelige mk2 til 3-4000.. så er forskjellig ute å går..

 

men 10.000 er ikke mye penger, så lenge du ser håp på bilen du kjøper

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det blir nok uansett litt gambling med andre ord. Jeg ser at tilsynelatende kjørbare eksemplar ligger på 20.000,- pluss. Men det er jo umulig å si noe om hvor mye rust det er på de også før man drar den hjem i garasjen og begynner demontéringa. Hmmm... man får vel kanskje bare hoppe på en mulighet da!

Ford Focus '05 Ghia 109Hk

Mazda 323 '92 1.6L

X - Volvo 460 '92 2.0i

X - Ford Fiesta XR2 '89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår