Gå til innhold

Golf 4 98-99 problem

Ranger emnet

tommys

Anbefalte innlegg

har et problem med golfen min som begynner å bli ganske irriterende....

Bilen gir noen ganger gass selv, virker som om gasspedalen på en måte henger seg opp (har sjekket gasspedalen og virker i orden). og noen ganger stopper bare bilen, batteri lampen lyser. og da tar det tid å få startet den igjen, og du kan jo tenke deg hvor latterlig irriterende dette er å stå i 5-10min midt i et kryss og prøve å få startet bilen. men den starter alltid igjen etter å ha holdt en vridd om nøkkel i noen minutter, da kommer den seg, gir gass, også starter den igjen. og den starter alltid igjen. dette skjer bare når motoren dør ut. Men hvis motoren dør ut akkurat i det jeg parkerer å jeg bare driter i det og venter til neste morgen, da starter den med en gang.

ABC lampen lyser også konstant. bakre høyredør nekter ikke å fungere (altså åpne seg) og vindusviskeren bak har helt sluttet å reagere.

så fått en del problemer med bilen i løpet av det siste halvåret, mest det med at bilen stopper og at den gir gass av seg selv, noen som aner hva dette kan være? og det skjer ikke hele tiden, men når det først skjer er bilen helt på tur :P

I tilegg hvis bilen står på tomgang. så er det bare et spørsmål om tid før den stopper av seg selv, noen ganger etter et par minutter, noen ganger etter 20min. men stoppe gjør den til slutt uansett..

Og bilen rykker liksom litt hver gang jeg kjører å tar gass pedalen helt ut. kommer det ett rykk.

golf 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til møller og avles feillager for motor og bremseanlegg. (kanskje du trenger å rense gasspjeld,men det kan vere så mye..)

Husk at ABS systemet ikke virker så lenge lampa lyser(mest sansynlig en føler på ett av hjulene som har tatt kveld.) og må du nødbremse risikerer du at bremsene bak vil låse seg først,og det blir ikke en kjekk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider