SpeedWell Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Er det en synkroniseringsring pr gir, eller..? Ved nedgiring til 1.st'e så får jeg skikkelig rapelyd idet jeg setter den i gir. Må vente til fart og turtall er ganske lav(t) før det går uten stygge lyder. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Tror det egentlig skal være noe sperre på 1. gir så man skal kunne bomme mellom 3. og 1. gir. Det er ihvertfall eneste som virker logisk for meg :) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire&Ice Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Samme skumle lyden jeg får fra 1. til 2. gir =P Synkringene mine tror jeg... Siter ikke noe som en 5'er ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by Lurifaks Tror det egentlig skal være noe sperre på 1. gir så man skal kunne bomme mellom 3. og 1. gir. Det er ihvertfall eneste som virker logisk for meg :) Hva er det logisk med? Hvorfor må man stoppe bilen HELT før man setter den i første, eller dobbelt-clutche på en 90 modell? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by SpeedWell Hva er det logisk med? Hvorfor må man stoppe bilen HELT før man setter den i første, eller dobbelt-clutche på en 90 modell? Fordi at du ikke skal smelle den rett fra 4 til første i ett uoppmerksomt/overivrig øyeblikk Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire&Ice Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Det er en sperre der, men på min 90-mod kommer det ingen rare lyde, spaken vil liksom bare ikke i 1.gir. Så jeg er helt ukjent med ulydene der. Siter ikke noe som en 5'er ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Jeg skriver: Jeg må stoppe bilen HELT for å gire uten at det rasper tannhjul. Hadde forstått det om jeg ikke fikk den i gir når jeg cruisa rundt i 50, men når jeg må presse den i gir med et faens spetakell når bilen såvidt triller avgårde, det bare må være noe galt. Hva kan man forresten gjøre med bil-selgere man hater skikkelig mye? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Originally posted by SpeedWell Hva kan man forresten gjøre med bil-selgere man hater skikkelig mye? Introdusér ham til Kinesisk vann-tortur! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Bare for å nevne en ting om det med å gire ned i første under fart, .... det gjør man bare når men står i ro. første skal bare brukes til å løse bilen med........ ellers raser du kassen. det jeg lurer på er, hvorfor banke den ned i første da?????? uansett virker dette helt meningsløst på meg..... og det er faktisk ikke kødd engang, men kassen er ikke laget for nedgiring til første i fart! Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Originally posted by tekNetium Introdusér ham til Kinesisk vann-tortur! ahaha.. god ide =) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Originally posted by EspenB det jeg lurer på er, hvorfor banke den ned i første da?????? Hvis man må gi på når man ligger under 50 er førstegiret en fin ting, og det er jo bare å ha rett turtall så glir den relativt lett inn i gir. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Når man f.eks triller fram mot et lyskryss, så har jeg alltid satt den i første før bilen stopper helt. Dette har alltid fungert på andre biler jeg har kjørt, og blitt en vane. Eller, man krabber seg oppover en fjellvei, og man må gire ned fra andre til første. Er det ikke helt idiot da å stoppe opp??? MEN! - Dette er ikke en tråd om hvordan man skal gire, men om hva som er galt med GIRKASSEN. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 einsern min takler sånn nedgiring flott. ingen raping Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Jeg har 3 stk. 02A kasser som sier at det ikke er noe lurt.... De tåler det nok noen ganger, men ikke i lengden. På mine kom innmaten ut i sidene i kasse:):) men men,.... back to topic Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 Jeg vet ikke hvor mange biler jeg har kjørt, men ingen andre har oppført seg slik. Jeg tror jeg skal prøve å bytte clutch, den er litt dårlig uansett. Kan jo være at den ikke kobler helt ut, selv om jeg tviler sterkt siden det skjer når bilen triller, og ikke pga motorens turtall. Men surt å ta ned girkassen og feilen er der etterpå. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.