Gå til innhold

Ja, siden jeg er den eneste som liker 951

Ranger emnet


951

Anbefalte innlegg

Ja, siden jeg er den eneste som liker 951 saa faar jeg nesten legge ut et lite bilde av motoren i (datidens "raskeste Porsche") en av mine favoritt biler.

 

Gi meg valget mellom 944 Turbo S Cabrio eller 968 Turbo S og jeg hadde värt verdens lykligste mann.......... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Desverre var det bare 2 punkt seler bak, og naar min lille datter kom til verdnen, ble kona lei av aa bare sitte bak.........

Solgt sist höst....... sukk.......

 

Vi faar se; med tiden kanskje jeg faar tak i en nyere, Turbo S Cabrio..... (med 3 punkt seler bak.....)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

>Ja, siden jeg er den eneste som liker 951

 

hva, har de begynnt å fylle vann på motorene nå da.... hva blir det neste??

 

Har aldri kjørt no annet enn gammel luftavkjølt 911, jeg.... men kunne tenkt meg å få testet en 951 etter hvert... og en 914-6!

 

Enda värre: De har bare 4 sylindre !!!!!!!

 

914-6 kunne ha värt göy, selv om den ser heeeeelt räva ut.....

(Spesiell ville vel noen ha sakt....)

 

En 968 Turbo S med 305 hester (4 syl) hadde ogsaa värt morsom, ogsaa med tanke paa et den ikke veier mer enn 12-1300 kg i CS version..........

 

Rask! med andre ord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

>Ja, siden jeg er den eneste som liker 951

 

hva, har de begynnt å fylle vann på motorene nå da.... hva blir det neste??

 

Har aldri kjørt no annet enn gammel luftavkjølt 911, jeg.... men kunne tenkt meg å få testet en 951 etter hvert... og en 914-6!

 

alle de ekte sportsbilene blir gjort til familie racere.... snart kan man ikke koble ut antispinn mere en gang sikkert...... kjøregleden blir litt borte for oss som 'kan' kjøre...:mad:

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

996 er tilog med en smule understryrt !!!!

 

Ikke slik som den gode gamle "Urturboen"..... som var for virkelige MENNER!

 

Men heldigvis er de nye ikke begrenset paa "lattelige" 250, og man har fremdeles mulighet for PSM OFF (med rödt (eller var det gult) lys i dashbordet)......

 

 

Lenge leve manuel traction kontroll !!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fulgt med noen diskusjoner på rennlist og en 964 mailingliste..

Ser ut som om at 964 modellen har hevet seg fra å være et "problembarn" (og mindre populær) til å bli akseptert av flere og flere... sannsynligvis for at prisene har droppet ned slik at de mindre rike( men seriøse entusiaster) kan skaffe seg en slik bil.

 

noen anser faktisk at 964'en var den siste riktige 911'en...

993 og nyere blir for snill(men sikkert raskere) for noen av entusiastene...

 

nei, takke meg til overstyring og "froskelykter" til å sikte etter..

 

 

om ca 2uker så blir 964'en lastet opp i en container på vei mot Norge.. regner med at bilen er yr av glede når den slipper ut av containeren igjen, må dele containeren med noen amcars..

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

har fulgt med noen diskusjoner på rennlist og en 964 mailingliste..

Ser ut som om at 964 modellen har hevet seg fra å være et "problembarn" (og mindre populær) til å bli akseptert av flere og flere... sannsynligvis for at prisene har droppet ned slik at de mindre rike( men seriøse entusiaster) kan skaffe seg en slik bil.

 

noen anser faktisk at 964'en var den siste riktige 911'en...

993 og nyere blir for snill(men sikkert raskere) for noen av entusiastene...

 

nei, takke meg til overstyring og "froskelykter" til å sikte etter..

 

 

om ca 2uker så blir 964'en lastet opp i en container på vei mot Norge.. regner med at bilen er yr av glede når den slipper ut av containeren igjen, må dele containeren med noen amcars..

 

:) :)

 

hei jeg skal importere bil selv fra statene... åssen gjør man det med papir mølla??

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

har fulgt med noen diskusjoner på rennlist og en 964 mailingliste..

Ser ut som om at 964 modellen har hevet seg fra å være et "problembarn" (og mindre populær) til å bli akseptert av flere og flere... sannsynligvis for at prisene har droppet ned slik at de mindre rike( men seriøse entusiaster) kan skaffe seg en slik bil.

 

noen anser faktisk at 964'en var den siste riktige 911'en...

993 og nyere blir for snill(men sikkert raskere) for noen av entusiastene...

 

nei, takke meg til overstyring og "froskelykter" til å sikte etter..

 

 

om ca 2uker så blir 964'en lastet opp i en container på vei mot Norge.. regner med at bilen er yr av glede når den slipper ut av containeren igjen, må dele containeren med noen amcars..

 

:) :)

 

 

hmm får håpe at "bobla" ikke blir misfornøyd med dårlig selskap på turen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det ikke så mye jobb å få bilen ut av USA, iallefall når bilen er registrert. DMV (a'la biltilsynet) krever kun at en pink slip (rosa farget dokument) sendes inn før eksportering.

 

Etter det jeg har hørt så skal importeringen/ godkjenningen i Norge være en smal sak i utgangspunktet... Bilen min har kombinert mph og km/h og har euro spec lysutstyr, så det er vel egentlig opp til dagsformen til biltilsynets kontrollør om prosessen tar kort eller lang tid. Porsche Norge (autozentrum sport?) sa at jeg trenger et typegodkjenningspapir fra dem, men jeg synes at 2000kr er en litt stiv pris dersom dette er et standard dokument.

Så jeg skal forsøke finne ut om jeg kan finne ut mere om dette dokumentet.... kjøper heller nye bremseklosser rundt om enn å betale 2000kr for papir..

 

Transport ordnet jeg via et firma som importerer amcars via Fresno, CA. Forsikret helt fra San Jose til Tønsberg for 1000kr!!!

 

Uansett, det er sikkert mulig at tysklands import er det enkleste og billigste... selv om prisene i USA er på samme nivå som de tyske...

 

Når jeg kjøpte min bil for litt over et år siden, så var listeprisen rundt $30k på 1990 modeller (carrera 2). Nå er listeprisen rundt $20k!!! Brukt-Porsche prisene har hatt et ganske brutalt fall i USA (calif.)

 

Fordelen med å evt importere fra California er at det er veldig tørt klima der og at bilene ikke kjøres på fullfart som i tyskland... det virker som om at de fleste porschene blir tatt godt vare på i USA, men det er sikkert avhengig om hvor mange eiere den har hatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

har fulgt med noen diskusjoner på rennlist og en 964 mailingliste..

Ser ut som om at 964 modellen har hevet seg fra å være et "problembarn" (og mindre populær) til å bli akseptert av flere og flere... sannsynligvis for at prisene har droppet ned slik at de mindre rike( men seriøse entusiaster) kan skaffe seg en slik bil.

 

:) :)

 

Har ikke hört saa mye negativt om 964, egentlig. Det eneste jeg fikk beskjed om var at service paa 993 var billigere pg av hydrauliske ventiler, noe som gjorde at jeg en lang tid vurderte en 993 .... men vi vet jo hva jeg endte opp med......

 

Hvordan gaar det med importen?

Du legger vel ut et bilde saa snart bilen kommer til norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrera 2 versjonen er enklere/ billigere å ha med å gjøre enn carrera 4'en. Firehjulstrekken er en ting, men ut fra det jeg har forstått så jobber abs'en og bremsesystemet på en annen måte...noe a'la citroen? Lufting/ feilsøking krever spesialverktøy(bosch "hammer"), men på den annen side så er det jo tryggest å la autotuning eller noen andre porsche eksperter gjøre alle servicer...

Service er dyrt, primært på grunn av ventiljustering og trangt motorrom..

 

Tidlige 964'er hadde ikke pakninger mellom topp og sylinder, og de kunne begynne å lekke. fra 1990 så ble de levert med kompositt pakninger i toppene, og senere metallpakninger. Det sies at de fleste bilene som hadde lekkasjer fikk byttet ut pakningene, men det er ikke alltid like lett å vite om hva som er i bilen 12år (og 3 eiere) senere....

Et annet problem er svinghjulet(dual mass) og drivreimen til fordeler nr. 2... Jeg har et ekstra svinghjul og drivreim, just in case...

 

tror 964 er kurante biler som kan holde lenge dersom man tar litt vare på de.... engelskmennene har stadig vekk problemer med sine 964, men har det noe med engelskmennene å gjøre??

Brukte motorsykler fra england er vesentlig mere slarkete enn tilsvarende fra USA....

 

 

Fikk dessverre ikke med bilen på første containeren(sendes denne uke), så den blir ikke sendt før om 3-4ukers tid... da kommer den ikke til norge før i juni.... sukk...

 

Men jeg har heldigvis et par andre leketøy jeg kan holde på med frem til den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår