Gå til innhold

påkjørt av bil registrert i litauen

Ranger emnet


zzxfelix

Anbefalte innlegg

ble påkjørt av en utenlandsk registrert bil, påkjørt bakfra.

Det som skjer er at det er ikke eier av bilen som kjører. Og når jeg går ut for å prate med sjåføren, så stikker han av. Sjåføren mister lommeboka når jeg springer etter, men han kommer seg unna. I lommeboka er ingen av kortene lik sjåføren.

Saken blir anmeldt, men henlagt da de har stukket fra landet. Typisk??!

 

Nå er skadene takstert til 60 000. bilen kostet 80 000.

Men enda er ingenting blitt gjort, siden de som representerer hans selskap ikke har fått politidokumentene. Og ingen har vel fått kontakt med han som eide bilen. De gav han tilbake bilen på falken, men ingen var så lur at de klarte å få ham til å skrive skademelding.

 

Men spørsmålet mitt er at jeg er ikke fornøyd med at bilen blir rettet opp, for den blir jo i dårligere stand enn tidligere. Så jeg skal ha kompensasjon for at den har blitt krasjet, hvis bilen ikke blir kondemnert.

Men hvordan blir det med utregning av markedsverdien? Da skal jeg ha igjen mer enn jeg kjøpte den for, men går de med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan gikk dette?

Kjedelig sak, leste en artikkel om slikt for en stund siden, der anbefalte en fyr innen forsikringsbransjen å treffe alt annet enn en utenlandsk bil, da hadde man jobb en stund med å få dekket ting.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

en gammel bil kan vel faktisk bli bedre da med tanke på rust, småbulker, lakkskader osv... en krasja bil er ingen dårligere bil det hvis den er opprettet av gode firma....

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken kom i avisa da:) Jeg tenkte siden bilen har hatt samme skade tidligere også skjer det engang til, at da må metallet begynne å bli svakere? Men jeg har fått hørt at den blir ikke det. Å at det sveises på nytt, så den blir noen ganger sterker.

 

Men uansett må den stå ca.20 dager på verksted og jeg får ikke leiebil, fordi jeg hadde delkasko da jeg ble påkjørt. Jævlig kjipt.

Så nå har jeg kasko med leiebil, men nå blir jeg garantert ikke utsatt for lignende saker igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår