Gå til innhold

Startvansker lunken 2,3E

Ranger emnet


bullinger

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen har noen tips på denne!

Jeg er den stolte eier av en smekker -89 100Q, med 2,3E 10V. MEN den har en svakhet når motoren er mellom varm. Da blir den HELT håpløs å starte, må da vente til motoren er blitt kald igjen. Den starter som et skudd når den er varm og kald, men ikke når jeg f.eks skal en svipp ned på butikken.

Har skiftet plugger, ledninger, olje og filter, bensinfilter og luftfilter. Har sjekket innsprøytningsdysene også, og de er fine.

 

Noen ide'r?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen har noen tips på denne!

Jeg er den stolte eier av en smekker -89 100Q, med 2,3E 10V. MEN den har en svakhet når motoren er mellom varm. Da blir den HELT håpløs å starte, må da vente til motoren er blitt kald igjen. Den starter som et skudd når den er varm og kald, men ikke når jeg f.eks skal en svipp ned på butikken.

Har skiftet plugger, ledninger, olje og filter, bensinfilter og luftfilter. Har sjekket innsprøytningsdysene også, og de er fine.

 

Noen ide'r?

 

Tempsensor foran på motoren...liten med 2 "stikk", gir feil beskjed til hjernen, at motor er kald....bytt denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår