Gå til innhold

Senking av 240

Ranger emnet

Jonaldo

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye skal du ha for fjørene da SpeedIsEverything?

Dette er jo en gammel sliten bil som blir veldig lite brukt, så gidder ikke å koste på den så fryktelig mye. Den er godkjent 1,5 år til og da blir den nok spiker hvis ingen med et godt hjerte overtar den.

emilhetty: Sier fra når jeg har fått tak i fjører jeg så ser vi hva vi får til.

Tenkte å få på ei Torshov-potte en dag også, men det er jo ikke store prosjektet. Si fra hvis dere har noe sånt liggende også da. Koster jo 1/10 av bilens verdi å kjøpe ny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler som har direkte innvirkning på bilens kjøreegenskaper kjøpes ikke på Biltema, enkelt og greit ;)

Det er opptil hver enkelt hvor dem vil kjøpe delene sine, Har vært oppe en del ganger det med at delene på biltema er det kjente merker som bare er satt biltema merket på.

Det kan god hende at demperne som biltema selger egentlig er noen standard monroe dempere, Men biltema selger dem bare ut med sitt merke og til halv pris.

Men såklart skal du ha stive dempere så drar du ikke på biltema, for dem har bare standard dempere. Men jeg vil nå påstå at det er bedre å kjøre med splitter nye biltema dempere enn å kjøre med gammle orginale volvo dempere som har stått på bilen siden den var ny.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opptil hver enkelt hvor dem vil kjøpe delene sine, Har vært oppe en del ganger det med at delene på biltema er det kjente merker som bare er satt biltema merket på.

Det kan god hende at demperne som biltema selger egentlig er noen standard monroe dempere, Men biltema selger dem bare ut med sitt merke og til halv pris.

Men såklart skal du ha stive dempere så drar du ikke på biltema, for dem har bare standard dempere. Men jeg vil nå påstå at det er bedre å kjøre med splitter nye biltema dempere enn å kjøre med gammle orginale volvo dempere som har stått på bilen siden den var ny.

Jada, det er riktig det du sier. Alt er jo bedre enn gamle, slitne volvodempere:)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg kan bekrefte at biltema/billige dempere ikke er noe sjakktrekk på senka bil. demperne gikk til helvete etter 3 måneder. Da ble det Koni rund baut, de er like gode som nye enda!

jeg sløste 3000 for ingenting....så nå trur jeg du mindre var lur om jeg skal si det på den måten!

3000 i dass....5600+3000=8600.... Gled deg til du får den du også!:web :chairshot

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sløste 3000 for ingenting....så nå trur jeg du mindre var lur om jeg skal si det på den måten!

3000? Koster 800 for alle 4 demperne til 240 på biltema.

Jeg kjørte lenge med lejsøfors og biltema dempere, Og demperne er like fine.

Da kan vi være over til det med feil montering igjen da, Er ikke store feilen som skal til på demperne foran før dem begynner fort å lekke.

Når du skal skru til den muttern på toppen av dempern så går dempern rundt, da må du bruke ei rørtang å holde fast dempern med. Demperstanga blir ripa opp når du holder igjen, og hvis du da holder midt på dempern så vil di ripene ødlegge pakningen i toppen fort. Som gjør at dempern begynner å lekke.

Derfor skal du holde fast dempern helt på topp, Er ikke så ofte at dempern går helt til bunn.

Fattern lærte meg også at jeg måtte lufte demperne som han kalte det, er mulig at andre kaller det forskjellige ting. Men jeg skulle ihvertfall holde dempern den veien som den skal stå på bilen, og dra dempern opp og ned en del ganger. Dempern skal settes rett på bilen etter at det er gjort, den skal ikke legges ned eller snus rundt. Da må du lufte den igjen.

Så er faktisk en del som kan gjøres feil forde om folk ikke tror det! Men såklart det er enklere å skylde på at det er demperne som er dårlig enn at det er monteringsfeil.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har blitt lurt Volvo 740 Racing:

Bilmerke VOLVO

Modell 240-serien

Årsmodell 75-92

Plassering Bak

Anmerkning ikke GLE, GLT, Turbo framme, (1)

Art nr 70-939

Pris 149,00 kr

Bilmerke VOLVO

Modell 240-serien

Årsmodell 75-92

Plassering Framme

Anmerkning ikke GLE, GLT, Turbo framme, (1)

Art nr 70-936

Pris 279,00 kr

= 856kr for alle fire.....

= 934kr hvis det er 740 du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg kan bekrefte at biltema dempere ikke er noe sjakktrekk på senka bil. demperne gikk til helvete etter 3 måneder. Da ble det Koni rund baut, de er like gode som nye enda!

3000 i dass....5600+3000=8600.... Gled deg til du får den du også!:web :chairshot

For den prisen så kunne du ha kjøpt både bilstein og nye fjærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå spørs det åssen dempere han her har funnet fram.

men det var hvertfall Monroe dempere. demperne ble montert som dem skulle!

men dem sprakk opp av kortere fjører og hardere og raksere stag..hele fjørbeinet og hjulbuene var tilgrisa med olje.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider