fUzZy^ Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Hei, diskuterte med en kamerat av meg som har gått kjørtetøy. Han sa at hvis man chipper en 1.8T til 196hk så vil den være dårlig når det er vått/glatt pga så mange hester på framhjula? Stemmer det? Er det så galt som han skal ha det til? Siter - 98mod. VW Passat 1.8 * 92mod. Ford Escort CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 trenger ikke å klemme pedalen i bånn hele tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Alltid dårlig med fwd og mye hester på glatta. Men kontoller høyrefoten så er det ikke noe problem Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Du må ikke finne på å ha mer enn 200 hk i en fwd-bil... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Har selv over 200 HK'er i min Touran som er FWD. Nå har jeg TDI, så momentet er nok vesentlig høyere enn en 190 HK'ers bensinturbo, men kan fortelle deg følgende: På glatta eller speilblankt føre, kommer du like fort frem med en 50 HK'ers yaris som du gjør med en 190 HK'ers bensinturbo. Men på vanlig våt vei med en bil med FWD og mange hester kan du nok oppleve at det spinner litt. Me ndette er altså bare og være litt mer forsiktig på gassen. Når du kommer litt opp i fart, så har det ingenting og si. Da får du brukt de hestene fullt ut. Selv så har jeg altså over 200 HK'er i min bil med VW'ens DSG-kasse. Presser jeg gassen i bånn fra stillestående så blinker det og piper over alt. Hjulene spinner og tracction-kontrollen bremser hjulene, slik at fremdriften reduseres kraftig. Litt forsiktig på gassen i starten, for deretter og gi flatt hjern ut i andregiret er vertfall for meg en effektiv løsning. Han har altså delvis rett, da bilen spinner fortere hvisw du har mer effekt og man mister derfor litt fremdrift i starten. Men når man først er i fart, så har det lite og si på våt vei og tørt føre. Men på sommeren når det er tørre veier, så er ikek dette noe stort problem. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Du må ikke finne på å ha mer enn 200 hk i en fwd-bil... eh, skal ikke du ha nesten 3 ganger den effekten Reodor? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Har selv over 200 HK'er i min Touran som er FWD. Nå har jeg TDI, så momentet er nok vesentlig høyere enn en 190 HK'ers bensinturbo, men kan fortelle deg følgende: På glatta eller speilblankt føre, kommer du like fort frem med en 50 HK'ers yaris som du gjør med en 190 HK'ers bensinturbo. Men på vanlig våt vei med en bil med FWD og mange hester kan du nok oppleve at det spinner litt. Me ndette er altså bare og være litt mer forsiktig på gassen. Når du kommer litt opp i fart, så har det ingenting og si. Da får du brukt de hestene fullt ut. Selv så har jeg altså over 200 HK'er i min bil med VW'ens DSG-kasse. Presser jeg gassen i bånn fra stillestående så blinker det og piper over alt. Hjulene spinner og tracction-kontrollen bremser hjulene, slik at fremdriften reduseres kraftig. Litt forsiktig på gassen i starten, for deretter og gi flatt hjern ut i andregiret er vertfall for meg en effektiv løsning. Han har altså delvis rett, da bilen spinner fortere hvisw du har mer effekt og man mister derfor litt fremdrift i starten. Men når man først er i fart, så har det lite og si på våt vei og tørt føre. Men på sommeren når det er tørre veier, så er ikek dette noe stort problem. har du bremset eller kun chippet? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vpturbo Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 At bilen spinner på vått kan jo den godt finne på og gjøre når en har 150hk og.. men som sagt så er jo det dèt og styre gassen da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 eh, skal ikke du ha nesten 3 ganger den effekten Reodor? Jo, men det er litt morsomt å kødde :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Jo, men det er litt morsomt å kødde :D deilig og se at forum-hora vokser frem i deg Reodor, 1500 innlegg til nå, så er du på 4000 ;) da skjer det ting ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hadde ca 210 hk i TT'n, og det kunne være ganske slitsomt på glatta.. Lurt og holde seg på laaave turtall, så ikke turboen fikk slått til for fult, det lærer du fort og blir en vanesak.. En an kjekk ting du har mye hjelp i er jo antispinn:) Og ikke minst ESP vist du skulle være så uheldig og gasse for mye gjennom svingen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Du må ikke finne på å ha mer enn 200 hk i en fwd-bil... Nå er det ikke på hjula da, men en kompis har 200 i Saab 9000 2,3 turbo. Den er helt grei på glatt føre, sånn rent bortsett fra at han kjører piggfritt damndamn Men selv da er den grei! Men det er som de sier, bare å kontrollere høyrefoten, så går det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Har selv over 200 HK'er i min Touran som er FWD. Hva har du gjort med bilen for å få ut 204hk ut av touranen? Har selv 3" downpipe, 2.5" resten av veien, steg 3 chip og åpent filter,N75 H ventil og diverse annet småtteri, men er nok ikke over 200 ekte hk enda, før jeg bytter K03 turboen. Selvom Bsr mener jeg skal ha 222hk og 380nm. Chip leverandører skryter ofte på seg endel når de legger ut sånn info. Til trådstarter: Det går greit og kjøre på glatta etter chipping av 1.8t motoren og fwd, bare å holde litt tilbake på gassen det. Men med litt små slitte vinter dekk så spinner jeg fint på 3 giret hvis jeg trår på litt på våt asfalt. Men som sagt over, så er det ikke så kjempe heftig med krefter etter chippingen at du har 0 kontroll på bilen når du kjører om vintern :D Mvh :cheers: Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Med tre personer til i bilen, så blir det ei treg kjerre. Alltid en fordel med litt kraft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.