Gå til innhold

Hvilken subb?

Ranger emnet


jcberg

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på hvilken subb som kunne passe til meg? Hører mye på death/thrashmetal med mye blast-beats o.l. og da er det kjekt med en subb som henger med i svingene. Skal drive denne med en Audison SRx1 monoblokk, som yter 210 watt i 4 ohm, og 350 watt i 2 ohm. Tror ikke den er stabil i 1 ohm, men vet ikke sikkert.

Kassa skal stå i en coupé uten hattehylle. Hvilken størrelse/produsent/type er best, og hvor mye må/bør jeg betale?

 

 

Og, jeg har en Sony 12" liggende, en slik mangekantet sak som er rød og merket "XPLOD 1200W MAX" på. Finner ikke noe modellnummer (står nok bakpå et merke på magneten, men det merket er umulig å lese, blekket er vasket vekk). Den er nok minst 3-4 år gammel. Noen som vet hvordan kasse som vil passe til denne? Så har jeg noe i mellomtiden til jeg får spart opp til "skikkelig" sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått penger i dag faktisk :) Kjøpte meg en RE12 fra Morel. Vil det fungere bra med denne ampen? Ser Morel anbefaler 400+++ watt forsterkerkraft, er ikke det litt mye? Jeg har kun 350W ved 13.8 volt iflg forsterkerspesifikasjoner, men har 14.2 volt på terminalene på ampen, og subben skal jo tåle 175W RMS?

 

Og det anbefales lukket kasse på 25 liter? Blir ikke det litt lite, RE Audio anbefaler selv kasse på 56.5 liter ca som optimal løsning (2,0 kubikkfot)? Stole på RE eller Morel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RE SERIES Enclosure Recommendations

 

12", sealed:

 

Compact: 0.5

Sealed: 2.0

 

 

 

---

 

 

Regner med at disse størrelsene er i kubikkfot?

Se på bånn av sida her: Technical Specifications - RE AUDIO

 

Men ville du gått for Morel eller RE sin anbefaling? Skal stå i bagasjerommet i en liten kupé (Volvo 340).

 

Skal sende mail til Morel og høre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kjøpe FOR stor forsterker skal godt gjøres;) Det lar seg ikke gjøre i mine øyne.... Har prøvd et eldre litt løønt JBL element som skulle tåle no sånt som 150w eller no på 5000spl forstekeren og det funka fett!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår